نماد آخرین خبر

اظهارات پدر داماد احمدی‌نژاد درباره کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰

منبع
برنا
بروزرسانی
اظهارات پدر داماد احمدی‌نژاد درباره کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰

برنا/ يک چهره سياسي اصولگرا گفت: در مجموع پذيرش اجتماعي نسبت به افرادي که سابقه نظامي‌گري دارند، سختگيرانه است.
 
«احمد خورشيدي آزاد»، چهره سياسي اصولگرا، درباره حضور چهره‌ها و کانديداهاي نظامي در بين کانديداهاي 1400 به خبرنگار سياسي برنا گفت: اينکه گفته مي‌شود کارآمدي کانديدا مهم است نه لباس نظامي، درست است در واقع اگر نيرويي کارآمد بوده و براي حل مشکلات کشور برنامه مصداقي و مشخص، نه کلي و کلان و غيرقابل اجرا داشته باشد، تفاوتي ندارد که يک فرد نظامي باشد يا غيرنظامي؛ اما از حيث پذيرش اجتماعي، هنوز تا حدودي جامعه با افرادي که سابق نظامي دارند، همراه نشده است.

او افزود: هر چند برخي بر اين باورند که يک نظامي بايد روي کار بيايد اما بنده اينگونه اصلاح مي‌کنم که يک فرد قاطع بايد روي کار بيايد منظور از نظامي گري نيز، قاطع بودن در عمل و مقابله با مفسدين است. 

اين چهره نزديک به رئيس دولت نهم و دهم در پاسخ به اين سوال که آيا اقبال نشان ندادن مردم از کانديداهاي قبلي رياست جمهوري همچون محسن رضايي و قاليباف را ‌مي‌توان از اين دست مباحث دانست؟ تصريح کرد: بنده نمي‌گويم که اقبال به اين دو شخص نيست اما در مجموع پذيرش اجتماعي نسبت به افرادي که سابقه نظامي‌گري دارند، سختگيرانه است هر چند اين ديدگاه ترميم شده اما همچنان سخت است. حال ممکن است شرايط به گونه‌اي شود که به عنوان مثال يک نيروي نظامي بتواند، برنامه قابل قبول ارائه دهد و مردم را قانع کند و شايد اين اتفاق رخ دهد. 

خورشيدي تصريح در اين باره که طي سال‌هاي گذشته تاکنون، بسياري بر اين باورند که يک چهره نظامي بر صندلي رياست جمهوري 1400 خواهد نشست، عنوان کرد: الزاما اين گونه نيست که يک نظامي بر اين صندلي بنشيند چراکه ممکن است اين اتفاق رخ دهد يا رخ ندهد. بنده رخ دادن چنين اتفاقي را کمتر مي‌دانم.

اين چهره سياسي اصولگرا در پاسخ به اين سوال که چه مولفه‌هايي بر مردم براي انتخاب يک کانديدا تاثير گذارند و اينکه آيا نخبگان مي‌توانند تاثيرگذار باشند؟ بيان کرد: اينکه نخبگان همواره در کنش‌هاي سياسي مانند انتخابات نقش داشته‌اند، قابل نفي نيست از اين رو نخبگان تاثيرگذارند اما در اين دوره نسبت به دوره‌هاي قبل، مجددا توده‌ها بيشتر تاثيرگذارند و اثرگذاري نخبگان کمتر خواهد بود. 

او اضافه کرد: در واقع مراجع رأي ساز هم تغيير کرده است به عنوان مثال اگر مراجع رأي ساز، جماعت و يا جوامع روحاني بودند اما اکنون اين گونه نيست. به يکباره شاهديم که يک خواننده زيرزميني يک تعداد رأي دارد که بسياري ندارند يا فضايي را مي‌سازد که بسياري، توانايي ساختن آن را ندارند؛ دليل آن هم تغيير ذائقه است که نتيجه عملکرد دستگاه‌ها است. در هر صورت نقش نخبگان نفي نخواهد شد.  

احمد خورشيدي آزاد گفت: به بياني ديگر  مراجع رأي سازي که نماد ديني داشتند ضعيف شدند و آنهايي که نماد خدماتي و اجتماعي دارند بر انتخابات بيشتر اثرگذار هستند؛ اين در حالي است که گرچه سلبريتي‌ها در انتخابات 92 و 96 اثرگذار بوده‌اند اما اکنون اثرگذاري‌شان کمتر است به اين دليل که از مسائلي دفاع کردند مرتبط با دغدغه‌ها و مطالبات مردم نبود از اين رو اثرگذاري‌شان در رأي‌سازي در جامعه از بين رفته است.

او تصريح کرد: از نظر بنده يک کارخانه داري که اشتغالزايي ايجاد کند از مراجع رأي ساز قبلي تاثيرگذارتر است يا فردي که در حوادث سختي که براي مردم اتفاق افتاده نشان داده که همراه مردم و کمک کننده به آنها است، رأي آور است و يا فردي که ثروت و قدرت را نقد کرده، داراي رأي است و از اقبال بيشتري برخوردار است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر