نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

آژانس امنیت آفریقای جنوبی ادعای ضدایرانی آمریکا را رد کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آژانس امنیت آفریقای جنوبی ادعای ضدایرانی آمریکا را رد کرد

ايرنا/ «آژانس امنيت کشور» آفريقاي جنوبي روز جمعه با رد ادعاي تارنماي «پوليتيکو» و واشنگتن درباره قصد ايران براي ترور سفير آمريکا، اعلام کرد که هيچ شواهدي در اين باره نيافته است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، «ماوا اسکات» سخنگوي آژانس امنيت کشور آفريقاي جنوبي با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: در زمان حاضر، اطلاعاتي که در اختيار ما قرار گرفته کافي نيست تا بتوان اين اتهام را مطرح کرد که تهديدي موثق عليه سفير آمريکا در آفريقاي جنوبي وجود دارد.
پوليتيکو روز يکشنبه به نقل از منابع ناشناس مدعي شده بود که ايران با هدف گرفتن انتقام ترور سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني قصد ترور لانا مارکس سفير آمريکا در آفريقاي جنوبي را داشته است.
«نالدي پاندور» وزير روابط بين‌الملل آفريقاي جنوبي روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصي با شبکه خبري (SABC) اين ادعا را بسيار عجيب خواند.
پاندور افزود: آفريقاي جنوبي معتقد است که ديپلمات‌ها در کشور ما در امنيت به سر مي‌برند و اگر نيازي به اقدامات اضافي باشد، انجام خواهد شد.

وزير روابط بين‌الملل آفريقاي جنوبي تأکيد کرد: انتشار اين بيانيه (ادعاي آمريکا) بسيار عجيب است و البته دوستان ما در ايران نيز به اندازه ما از انتشار اين بيانيه متعجب شدند.
پاندور در اين مصاحبه ايران را «دوست بسيار خوب آفريقاي جنوبي» توصيف کرد.
«علي ربيعي» سخنگوي دولت ايران روز سه‌شنبه در نشست خبري خود گفت: متأسفم رئيس جمهوري کشوري که داعيه نظم و مديريت جهاني را دارد، بر پايه چنين ادعاي سستي، اظهارنظري صريح، مخدوش و سفارشي انجام مي‌دهد. توصيه ما اجتناب از ماجراجويي‌هاي جديد است. ايجاد ناامني مجدد در منطقه براي به دست آوردن کرسي رياست جمهوري امري نابخشودني و خيانت به بشريت است.
«سعيد خطيب‌زاده» سخنگوي وزارت امور خارجه نيز با بيان اينکه اظهارات بي‌اساس و بي‌پايه‌اي از اين دست، بخشي از کارزار ضداطلاعاتي دولت ترامپ عليه ايران است، تصريح کرد: تمسک رژيم ايالات متحده به اتهام‌زني و دروغ‌پردازي ضدايراني در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا و همزمان با فشارهاي اين رژيم براي سوء استفاده از ساز وکارهاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد با هدف افزايش فشار بر مردم ايران امري قابل پيش‌بيني بود.
به گفته خطيب‌زاده، چنين اقدامات و خبرسازي‌هايي که احتمالاً در آينده نيز ادامه خواهد يافت، قطعاً بي‌نتيجه خواهد ماند و به فهرست بلند ناکامي‌هاي مداوم واشنگتن در تقابل با جمهوري اسلامي ايران خواهد افزود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر