نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

نشانه‌های شکست آمریکا برای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت

منبع
خراسان
بروزرسانی
نشانه‌های شکست آمریکا برای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت

خراسان/ بر اساس خوش خيالي و ادعاي آمريکايي ها ، ساعت 3:30 بامداد يک شنبه به وقت تهران ، قطعنامه هاي شش گانه اي که با برجام و قطعنامه 2231 لغو شدند، باز مي گردند اما از همين حالا نشانه هاي شکست دوباره آمريکا و به قول روحاني پيروزي ملت ايران در حال آشکار شدن است . 
ظريف: هيچ اتفاق جديدي در ۲۰ سپتامبر  رخ نمي‌دهد
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در توئيتي خطاب به همتاي آمريکايي خود نوشت: «پمپئو! بازهم اشتباه مي‌کني. هيچ اتفاق جديدي در ۲۰ سپتامبر رخ نمي‌دهد. کافي است، قطعنامه ۲۲۳۱ را بخواني.حتي بولتون که رئيست را قانع کرده بود تا به تو دستور دهد «به مشارکت آمريکا در برجام خاتمه دهي» اين قطعنامه را خوانده بود.آمريکا يک عضو برجام نيست».
دومينيک راب وزير امور خارجه انگليس نيز که در واشنگتن به‌سر مي‌برد و احتمال مي رفت آمريکا بتواند رأي اين کشور را به خود نزديک کند  به اختلاف نظر دو کشور درباره برجام و بازگرداندن تحريم‌ها عليه ايران اشاره کرد و افزود که توافق هسته‌اي تا زماني که پيمان جديدي با ايران منعقد نشود به قوت خود باقي مي‌ماند. وي يادآورشد که دولت لندن برجام را دور نخواهد انداخت. وزير خارجه انگليس در عين حال مدعي شد که لندن در کنار آمريکا و شرکاي اروپايي، تحمل دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي را ندارد و از برنامه دونالد ترامپ و ابتکار امانوئل مکرون براي وسيع‌تر کردن توافق با ايران حمايت مي‌کند.
تير خلاص گوترش به توهم آمريکا
حتي آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل متحد هم قرار نيست در سيرک آمريکايي ها نقش داشته باشد . وي در پاسخ به اين سوال که آمريکا مدعي است مکانيزم ماشه را فعال کرده ، در حالي  که تقريبا همه اعضاي شوراي امنيت با آن مخالفت کرده و همچنان در برجام باقي مانده‌اند. آيا با شوراي امنيت در اين باره همکاري داريد يا با مقامات آمريکا براي جلوگيري از هرج و مرج در سازمان ملل تماس داشته‌ايد؟ تصريح کرد: موضع ما بسيار ساده و به همان صورت باقي است. اين شوراي امنيت به عنوان يک رکن سازمان ملل متحد است که وظيفه تفسير قطعنامه‌هاي شوراي امنيت را دارد از اين رو، ما همان گونه عمل مي‌کنيم که شوراي امنيت عمل کند.

رويترز: ترامپ به دنبال صدور يک فرمان اجرايي براي اعمال مجازات معامله تسليحاتي با ايران است
اما يکي از نشانه هاي ديگر براي پيش بيني وضعيت روز يک شنبه، خبري است که رويترز به نقل از سه منبع آگاه مخابره کرده و نوشته است : ترامپ قصد دارد با صدور يک فرمان اجرايي، مجازات هايي را عليه هر کشور يا شخصي که تحريم تسليحاتي متعارف عليه ايران را نقض کند، اعمال کند. انتظار مي رود صدور فرمان اجرايي توسط دونالد ترامپ در روزهاي آينده انجام شود که به رئيس جمهوري اجازه مي دهد متخلفان را با مجازات هاي ثانويه مجازات و آن ها را از دسترسي به بازار ايالات متحده محروم کند. 
اگر چنين خبري درست باشد 
مي توان نتيجه گرفت که آمريکا از فعال شدن مکانيسم ماشه عليه ايران نا اميد شده باشد چراکه در صورت بازگشت قطعنامه هاي گذشته ديگر نيازي به چنين فرماني نبوده و تحريم هاي تسليحاتي در بالاترين سطح خود باز مي گردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر