برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وزیر ارشاد: دفاع مقدس همچنان هوش رباست

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزیر ارشاد: دفاع مقدس همچنان هوش رباست

ايرنا/ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در صفحه توييتري خود با اشاره به ويژگي‌هاي مقدس مقدس، ‌نوشت: دفاع مقدس آب حيات بود، جان را طلا مي‌کرد و نوجوانان و پيران را جوان.

سيدعباس صالحي در اين پيام توييتري که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس نوشته، مي افزايد: اين شراب طهور در چهل سالگي‌اش هم‌چنان هوش رباست.

 وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در پيامي که روزهاي گذشته به همين مناسبت منتشر شده است تاکيد کرده بود که بازخواني ميراث گرانقدر دفاع مقدس، چراغ راه آيندگان است.

وي مي افزايد: دوران حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ايران، با تأسي از حرکت تاريخي سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) ثمره‌اي بالنده از فرهنگ ايثار و شهادت را براي هميشه در تاريخ اين مرز و بوم به جاي گذاشته و اين فرهنگ در تاريخ ايران تبديل به يک سنت شده؛ ديباچه دفاع مقدس برگه هاي زريني از تبلور باور و مرام انسان هاي پاک باخته اي است که اتصال به ملکوت را رهين ايمان خود ساخته اند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه کرده که گراميداشت چهلمين سالگرد دفاع مقدس با چنين رويکردي مي تواند فرصتي براي انتقال مفاهيم و معارف دفاع مقدس به نسل حاضر باشد تا دستاوردهاي دوران دفاع مقدس را که در مفهوم ارزشمند ايثار تعريف مي شود به نسل جوان منتقل و آنان را نسبت به اين فرهنگ ناب و درخشان آگاه سازند. درس ها و پيام هاي دفاع مقدس الگويي براي پاسخگويي به نيازهاي امروز جامعه در عرصه هاي مختلف جهاد اقتصادي، جهاد سلامت، مديريت جهادي، سبک زندگي و حل مسائل اجتماعي و وحدت و انسجام ملي براي تحقق اهداف انقلاب اسلامي است.

به گزارش ايرنا، در ۳۱ شهريور ۱۳۵۹ رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي، جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز کرد؛ به همين مناسبت در تقويم جمهوري اسلامي ۳۱ شهريور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است.

امسال به مناسبت چهلمين سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس، اقدامات جامعي از طرف نهادهاي مختلف براي بزرگداشت اين هفته برنامه‌ريزي شده است.

در همين راستا هزاران طرح و برنامه ويژه فرهنگي و اجتماعي در جاي جاي کشور در حال اجراست که از جمله آنها مي توان به اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي و رزمايش کمک مؤمنانه در مناطق محروم اشاره کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر