برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

واکنش آذر منصوری به اظهارات انتخاباتی الله کرم

منبع
ايلنا
بروزرسانی
واکنش آذر منصوری به اظهارات انتخاباتی الله کرم

ايلنا/ قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: اگر کانديداها در ۱۴۰۰ محدود به اصولگرايان ميانه و تندرو باشند و مشارکت مانند انتخابات ۹۸ باشد علي‌القاعده تندروها پيروز اين رقابت خواهند بود.

آذر منصوري درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست جمهوري پيش رو و اين‌که آيا جريان اصلاحات وارد مصداق کار انتخاباتي شده است، گفت: اصلاح‌طلبان همواره نسبت به انتخابات رويکرد ايجابي داشته و علي‌القاعده از اين به بعد هم اين نگاه نسبت به انتخابات وجود خواهد داشت.

>>>>>در همين رابطه بخوانيد؛

آماده باش تشکل سياسي باهنر براي ورود به انتخابات ۱۴۰۰

قائم مقام حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: ايجابي به اين معني که آنجا که احساس کنند حضورشان در انتخابات در تقويت منافع ملي، دور کردن تهديدهاي منطقه‌اي و بين‌المللي از کشور و نيز تامين نظر و خواست مردم اثرگذار است، با همه توان خود در انتخابات مشارکت مي‌کنند.

وي با بيان اينکه طبيعي است اثرگذاري در هر يک از اين دو سطح، ارتباط مستقيم با جايگاه نهادهاي انتخابي دارد، ادامه داد: اين به اين معني است که اصلاح‌طلبان با مشارکت فعال خود در انتخابات بتوانند جايگاه نهادهاي انتخابي را در حدي ارتقاء دهند که نقش اصلي را در سياست خارجي و سياست داخلي ايفا کند ‌و از همه مهم‌تر اين اثرگذاري بايد به حدي باشد که اميد مردم به صندوق راي و انتخابات به نااميدي تبديل نشود.

منصوري با اشاره به اين‌که از انتخابات ۹۲ به اين سو اصلاح‌طلبان با نظر اجماعي مقدورترين تصميم را گرفتند و ممکن‌ترين راهبرد را انتخاب کردند، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ هم قطعا از اين قاعده مستثني نخواهد بود و مسئله مهم آن است که اصلاح‌طلبان بتوانند در اين دو سطح اثرگذار باشند که با توجه به تجربه سه انتخابات ۹۲-۹۴ و ۹۶ و آنچه در انتخابات ۹۸ اتفاق افتاد، اصلاح‌طلبان بايد ببينند با چه نوع سياست‌ورزي مي‌توانند پيش‌برنده باشد.

وي در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اين‌که اسامي اين روزها مطرح مي‌شود؛ مانند آقايان لاريجاني، سعيد محمد، فتاح و...، فکر مي‌کنيد رئيس‌جمهور آينده ايران متعلق به کدام جناح است، بيان کرد: يک قاعده، انتخابات رياست‌جمهوري را با انتخابات ديگر متفاوت ساخته است و آن هم اين است که در نهايت يک دوقطبي بين کانديداها شکل خواهد گرفت؛ اين دوقطبي تقريبا در همه انتخابات‌هاي رياست‌جمهوري چه انتخابات يک مرحله‌اي و چه دو مرحله‌اي اتفاق افتاده است. 

قائم مقام حزب اتحاد ملت ايران ادامه داد: حتي اگر اصلاح‌طلبان کانديداي اختصاصي خود را در انتخابات ۱۴۰۰ نداشته باشند، شکل‌گيري اين دوقطبي محتمل است، اما اين دوقطبي در نهايت سطحي از مشارکت انتخابات ۹۸ را تکرار خواهد کرد و موجب حرکت راي‌هاي خاکستري نخواهد شد.

وي تاکيد کرد: اگر کانديداها محدود به اصولگرايان ميانه و تندرو باشند و مشارکت مانند انتخابات ۹۸ باشد علي‌القاعده تندروها پيروز اين رقابت خواهند بود، حال بايد ديد که کانديداي نهايي اصولگرايان ميانه و تندرو چه کساني خواهند بود، البته به نظرم هنوز براي پيش‌بيني اينکه مصاديق هر يک از اين جريان‌ها چه کساني خواهند بود، زود است.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب درباره اين‌که گفته مي‌شود امکان اينکه اصلاح‌طلبان روي لاريجاني ائتلاف کنند وجود دارد، اظهار داشت: هنوز هيچ بحث و جمع‌بندي در مجموعه اصلاح‌طلبان در مورد نوع و چگونگي ورود به انتخابات و يا مصاديق آن صورت نگرفته است، اما آنچه روشن است و بر مبناي تجربه‌اي که در انتخابات ۹۸ پشت سر گذاشتيم، بعيد است اصلاح‌طلبان بدون حضور کانديداي اختصاصي خود در انتخابات پيش رو مشارکت جدي داشته باشند.

وي خاطرنشان کرد: ضمن اين‌که مهمترين موضوع در انتخابات پيش رو اين است که هر جرياني برنامه روشن و مشخص خود را براي برون رفت و نجات کشور از چالش‌هاي پيش رو مشخص کند و بتواند مردم را با اين برنامه‌ها با خود همراه سازد.

منصوري درباره صحبت‌هاي حسين الله کرم درباره اين‌که گفته «در انتخابات رياست‌جمهوري شرکت نکنيد؛ انتخابات درون گروهي است» گفت: اين حرف جديدي از طرف ايشان نيست. متاسفانه براي اين طيف مشارکت حداکثري مردم در انتخابات هيچ ضرورتي ندارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر