برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اذعان دیپلمات ژاپنی به نقش برجسته ایران در حل بحران سوریه

منبع
فارس
بروزرسانی
اذعان دیپلمات ژاپنی به نقش برجسته ایران در حل بحران سوریه

فارس/ هماهنگ کننده ويژه ژاپن در امور سوريه در گفت‌وگوي تلفني با دستيار ارشد وزير امور خارجه ضمن گفت‌وگو درباره آخرين تحولات سوريه، بر اهميت نقش برجسته جمهوري اسلامي در حل و فصل اين بحران تأکيد کرد.

«آکيرا اندو» هماهنگ کننده ويژه ژاپن در امور سوريه با علي‌اصغر خاجي دستيار ارشد وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در امور ويژه سياسي تلفني گفت‌وگو کرد.

در اين تماس تلفني  آخرين تحولات سوريه از جمله نشست اخير کميته قانون اساسي، روند آستانه، وضعيت ادلب و شرق فرات و همچنين اوضاع بشردوستانه مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.

دو طرف ضمن ابراز رضايت از برگزاري نشست سوم کميته قانون اساسي در ژنو، از تداوم گفت‌وگوها و روند سياسي به ويژه در چارچوب کميته قانون اساسي حمايت کرده و با توجه به شيوع ويروس کرونا و تشديد اوضاع بشردوستانه در سوريه، بر لزوم ارسال هر چه بيشتر کمک‌هاي بشردوستانه از سوي جامعه بين‌المللي به اين کشور تاکيد کردند.

علي‌اصغر خاجي دستيار ارشد وزير امور خارجه در امور ويژه سياسي در اين گفت‌وگوي تلفني با اشاره به موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران مبني بر حل و فصل سياسي بحران سوريه و حمايت از گفت‌وگوهاي سوري - سوري در چارچوب کميته قانون اساسي که به ابتکار کشورهاي ضامن روند آستانه تشکيل شده است، خواستار عدم مداخله خارجي در روند کار اين کميته شد.

*محکوم کردن حضور غيرقانوني آمريکا و اقدامات اين کشور در غارت نفت سوريه

وي همچنين ضمن محکوم کردن حضور غيرقانوني آمريکا و اقدامات اين کشور در غارت نفت سوريه و حمايت از گروه‌هاي تروريستي، بر لزوم خروج آمريکا از اين کشور و تداوم مبارزه با تروريسم تا زمان ريشه کن شدن آن از خاک سوريه تاکيد کرد.

خاجي همچنين از توسعه همکاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران و ژاپن در منطقه استقبال و خواستار تداوم ارسال کمک‌هاي بشردوستانه ژاپن به همه خاک سوريه شد و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را در اين زمينه اعلام کرد.

*اذعان به نقش برجسته ايران در حل و فصل بحران سوريه

هماهنگ کننده ويژه ژاپن در امور سوريه نيز در اين گفت‌وگو ضمن تاکيد بر اهميت نقش برجسته جمهوري اسلامي ايران در حل و فصل بحران سوريه، از تلاش‌هاي کشورهاي ضامن روند آستانه قدرداني کرد.

به گزارش فارس،«گير او پدرسون» نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل متحد در امور سوريه نيز روز (شنبه) پنجم مهر ماه با علي‌اصغر خاجي تلفني گفت‌وگو کرد.

در اين ‌گفت‌وگو که بر روند سياسي و فعاليت‌هاي کميته قانون‌ اساسي سوريه تمرکز داشت، طرفين بر پيشبرد ‌گفت‌وگوهاي سياسي و همچنين تداوم کار کميته قانون اساسي به منظور دستيابي به حل و فصل نهايي بحران سوريه در چارچوب احترام به حاکميت ملي و تماميت ارضي اين کشور تاکيد کردند

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره