برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

عضو کارگزاران: اصولگراها صددرصد با آمریکا مذاکره می‌کنند

منبع
شرق
بروزرسانی
عضو کارگزاران: اصولگراها صددرصد با آمریکا مذاکره می‌کنند

شرق/ علي‌محمد نمازي، عضو شوراي مرکزي حزب کارگزاران و نماينده مجلس ششم، درباره انتخابات رياست‌جمهوري و فعاليت‌هاي اين حزب براي سال ۱۴۰۰ گفت و گويي داشته و تاييد کرده که علي لاريجاني مي تواند نامزد مورد حمايت اين حزب باشد.

 بخشي از اين گفت و گو را در ادامه به نقل از روزنامه شرق مي‌خوانيد:

اگر برخي احزاب اصلاح‌طلب مثل حزب اعتماد ملي، جمهوريت يا اتحاد ملت افرادي مانند رضا خاتمي را بخواهد مطرح کنند و حزب شما کانديدا نداشته باشد و از شما بخواهند که به خاطر آنها کنار برويد، آيا کارگزاران کنار مي‌روند؟

احزاب اصلاح‌طلب قبل از ثبت‌نام يا بعد از بررسي انجام صلاحيت‌ها بايد تلاش کنند. مثلا اگر تعدادي از کانديداهاي اصلاح‌طلب از حزب ما تأييد شدند، بايد سعي کنيم نظر ديگران را با خودمان همراه کنيم، در غير اين صورت بايد بررسي شود که اگر ادامه دهند و حمايت کنند، آيا آنها رأي مي‌آورند يا خير؟ اگر فکر کردند رأي نمي‌آورد، انصراف دهند اما اگر چند کانديداي اصلاح‌طلب حضور داشتند، بايد براي ائتلاف تلاش شود. ائتلاف حول يک محور است که براساس ابزارهاي نظرسنجي بايد کانديداهايي که احتمال رأي‌آوري بيشتري دارد، حول آن ائتلاف صورت گيرد و همگي از آن کانديداها حمايت کنند. البته هنوز روي اين نظريه صحبتي نشده است.

جايگاه آقاي خاتمي را در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟ او در انتخابات دوره يازدهم، مجلس دهم و خبرگان نظري نداد.

امروز آن شرايط فراهم نيست، ضمن اينکه خود مردم شخص محمد خاتمي را دوست دارند اما او از کانديدايي حمايت و تبعيت نمي‌کند. اين زمينه فراهم نيست به‌جز اينکه اصلاح‌طلب‌ها بر سر يک کانديداي شاخص به توافق برسند و خاتمي از آن کانديدا حمايت کند. اين‌طور نيست که بگويد به فلان فهرست در شوراها، مجلس و رياست‌جمهوري رأي دهند. بايد خود کانديداي مورد نظر ميان مردم پذيرفته شود اما اگر شخص خاتمي وارد عرصه شود به‌طور حتم انتخاب خواهد شد.

آيا برنامه حزب کارگزاران براي انتخابات ١٤۰۰ آماده شده است؟

شوراي مرکزي، راهبرد خودش را تهيه مي‌کند که بگويد راهبرد و انتظار من از کانديداي رياست‌جمهوري اين است. اقدامات و جمع‌بندي براي رسيدن به کانديدايي که شوراي هماهنگي کشور انجام مي‌دهد، صورت مي‌گيرد و حزب در آنجا نقش قوي دارد تا وقتي کانديداي خاصي از خروجي شوراي هماهنگي بيرون آمد، حزب نظر خودش را اعلام کند که البته هنوز به اين مرحله نرسيده‌ايم ولي در دوره‌هاي قبلي حزب هميشه با بقيه احزاب به هماهنگي و تفاهم رسيده است و به سمت ائتلاف مي‌رود. در شوراهاي اسلامي شهر هم همين‌طور است.

چقدر احتمال مي‌دهيد حزب کارگزاران به سمت علي لاريجاني برود؟ چون دو سال پيش آقاي عطريانفر گفت اگر قرار باشد بين عارف و لاريجاني يکي را انتخاب کنيم، لاريجاني انتخاب ماست.

درحال‌حاضر احتمالش صفر است. خانواده لاريجاني نسبت به سه سال پيش تغيير بسياري کرده است. ‌علي لاريجاني باهوش و سياست‌مدار است. 

لاريجاني فعلي، نشان داده است که با اصلاح‌طلبان بهتر کار مي‌کند
لاريجاني فعلي، نشان داده است که با اصلاح‌طلبان بهتر کار مي‌کند. مثلا مصوب‌کردن برجام و تلاش براي تثبيت لايحه اما لاريجاني از روحاني بسيار زرنگ‌تر است و هم وقت و انرژي بيشتري دارد و هم جوان‌تر است، از نظر خانوادگي هم در حوزه اداره کشور قوي‌تر بوده و هم خطرپذيرتر از روحاني است‌.

آيا باور داريد که اگر اصولگراها در سياست به قدرت برسند، باز مذاکره مي‌کنند؟

بله صددرصد. هرکس انتخاب شود دوست دارد با مذاکره ناجي کشور باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر