logo

واشنگتن‌پست: آمریکا تعدادی از دیپلمات‌های خود را از عراق خارج می‌کند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
واشنگتن‌پست: آمریکا تعدادی از دیپلمات‌های خود را از عراق خارج می‌کند

تسنيم/ يک رسانه آمريکايي به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمريکا قصد دارد در آستانه سالروز ترور شهيد سپهبد سليماني، تعدادي از کارکنان سفارت خود در بغداد را از عراق خارج کند.


نشريه آمريکايي واشنگتن‌پست چهارشنبه شب به وقت تهران به نقل از منابع آگاه در کاخ سفيد گزارش داد که دولت ترامپ قصد دارد تعدادي از کارکنان سفارتخانه خود در بغداد را به‌منظور جلوگيري از خطرات احتمالي، از عراق خارج کند.
يک مقام آگاه به واشنگتن‌پست گفته است که خروج اين کارکنان از عراق موقتي خواهد بود و به منظور کاهش خطرات احتمالي براي آنها در آستانه روز سوم ژانويه (13 دي‌ماه) اولين سالروز ترور ژنرال بلندپايه ايراني [شهيد] قاسم سليماني صورت خواهد گرفت.
اين مقام آگاه که به شرط فاش نشدن نامش حاضر به مصاحبه با واشنگتن‌پست شده، ادعا کرده است که هنوز تعداد دقيق ديپلمات‌هايي که بايد موقتاً عراق را ترک کنند، مشخص نشده است.
وزارت امور خارجه آمريکا از تأييد رسمي اين خبر خودداري کرده است، اما در عين حال گفته است که امنيت کارکنان دولت آمريکا در خارج از اين کشور براي اين وزارتخانه در بالاترين اولويت قرار دارد.
يک مقام وزرات امور خارجه آمريکا در اين خصوص به واشنگتن‌پست گفت: «وزارت امور خارجه در راستاي مأموريت خود همچنان به حضور ديپلماتيکش در سفارتخانه‌ها و کنسولگري‌هاي خود در سراسر جهان ادامه مي‌دهد.»
وي همچنين اعلام کرد که «متيو تولر» سفير آمريکا در بغداد همچنان در عراق باقي خواهند ماند و فعاليت سفارت آمريکا در عراق نيز بي‌وقفه  ادامه خواهد يافت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره