برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نماینده اصولگرا: احمدی‌نژاد خود را برای حضور در انتخابات 1400 آماده می‌کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نماینده اصولگرا: احمدی‌نژاد خود را برای حضور در انتخابات 1400 آماده می‌کند

ايسنا/ يک نماينده اصولگراي مجلس يازدهم که داراي سوابق اجرايي و مديريتي متعددي در دولت‌هاي نهم و دهم است، درباره احتمال حضور احمدي‌نژاد در انتخابات 1400 مي‌گويد: من فعاليت‌هاي احمدي‌نژاد را به گونه‌اي مي‌بينم که ظاهرا دارد خود را براي حضور در انتخابات رياست جمهوري سال بعد آماده مي‌کند. 

علي اصغر عنابستاني در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه در حال حاضر تعداد زيادي از نمايندگان مجلس به صورت بالقوه مدعي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ هستند، اظهار کرد: يعني در حال حاضر ما مي‌توانيم از آقايان قاليباف، اميرحسين قاضي‌زاده، نيکزاد، حاجي بابايي، زاکاني و بذرپاش به عنوان کانديداهايي بالقوه از مجلس و ديوان محاسبات نام ببريم. احتمالا تا قبل از پايان سال، روشن خواهد شد که کانديداهاي رياست جمهوري به طور مشخص چه افرادي هستند. 

عضو کميسيون اجتماعي مجلس عنوان کرد: به نظر من هر کسي که رجل سياسي و مذهبي باشد و توانايي اداره کشور را داشته باشد، مي‌تواند در انتخابات رياست جمهوري نامزد شود، بنابراين کسي نمي‌تواند فردي را که توانايي اداره کشور را دارد اما زماني جزو نظاميان بوده است را از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري محروم کند. نامزدها چه سابقه حضور در ساختارهاي سياسي را داشته باشند و چه سابقه حضور در ساختارهاي نظامي را دارا باشند، در نهايت اين راي مردم است که تعيين مي‌کند چه کسي به مقام رياست جمهوري کشور برسد. لذا من بحث‌هايي را که در پي منع نظاميان از حضور در انتخابات رياست جمهوري هستند را بحث‌هايي گمراه‌کننده مي‌بينم. 

وي بيان کرد: تلاش ما اين است که تمامي سلايق مختلف سياسي مردم در معرض انتخاب قرار داده شوند. در بين گزينه‌هاي نظامي نيز سردار دهقان گفته‌ است که حتما قصد ورود به عرصه انتخابات را دارد و سردار محسن رضايي هم تا جايي که من شنيده‌ام اعلام ورود به اين عرصه را کرده است. همچنين من فکر مي‌کنم سردار سعيد محمد نيز قابليت‌هاي لازم براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري را دارد. 

نماينده مردم سبزوار، جغتاي و جوين در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بسياري از افرادي که در حال حاضر به عنوان نامزدهاي احتمالي در انتخابات سال آينده مطرح‌ اند، عضو احزاب و جرياناتي هستند و تصميمات اين جريان‌ها و لابي‌هاي مختلف نيز نقش بسيار پررنگي در تعيين ورود و باقي ماندن افراد در عرصه انتخابات دارند. لذا بايد منتظر بود و ديد در آينده چه اتفاقاتي خواهد افتاد. 

عنابستاني که داراي سوابق اجرايي و مديريتي متعددي در دولت‌هاي نهم و دهم است، در خصوص احتمال نامزدي محمود احمدي‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر فعاليت‌هاي سياسي آقاي احمدي‌نژاد، به شکلي است که احساس مي‌شود او علاقه‌مند به تاثيرگذاري بر فضاي سياسي است و چنانچه فرصت براي او مهيا شود، امکان حضورش در انتخابات رياست جمهوري سال آينده وجود دارد. 

وي افزود: کنشگري‌ها و اظهار نظراتي که آقاي احمدي‌نژاد دارد، نشان‌دهنده علاقه او به تاثيرگذاري بر فضاي سياسي کشور است، اما اينکه آيا اين تاثيرگذاري مستقيما در عرصه انتخابات رياست جمهوري نمايان مي‌شود و يا اينکه آيا شوراي نگهبان وي را تاييد صلاحيت مي‌کند يا نه، اين‌ها مسائلي است که در آينده پاسخشان معلوم خواهد شد، اما فعلا من فعاليت‌هاي او را به گونه‌اي مي‌بينم که ظاهرا دارد خود را براي حضور در انتخابات رياست جمهوري سال بعد آماده مي‌کند. 

عضو کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينکه تجربه نشان داده است تصميمات شوراي نگهبان خيلي قابل پيش‌بيني نيست، اضافه کرد: تصميمات شوراي نگهبان بر اساس معيارهاي اين شورا و همچنين شرايط روز کشور ممکن است تغيير بکند بنابراين نمي‌توان از امروز پيش‌بيني کرد که آيا آقاي احمدي‌نژاد به تاييد صلاحيت شوراي نگهبان خواهد رسيد يا نه. 

عنابستاني همچنين در خصوص شيوه برگزاري انتخابات سال آينده، بيان کرد: يکي از طرح‌هايي که در اين خصوص در وزارت کشور مطرح است، برگزاري بخش بيشتري از انتخابات به صورت الکترونيکي است. همچنين طرح دو برابر کردن تعداد شعب اخذ راي نيز از ديگر طرح‌هايي است که وزارت کشور در حال دنبال کردن آن است. اين وظيفه ماست که انتخابات را در هر شرايطي برگزار کنيم، اما بايد تدابيري بيانديشيم که آسيبي به مردم نرسد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره