برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

میرلوحی: اصلاحات قرار نیست یک کاندیدا بیشتر معرفی کند

منبع
برنا
بروزرسانی
میرلوحی: اصلاحات قرار نیست یک کاندیدا بیشتر معرفی کند

برنا/ عضو شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت در رابطه با اينکه اتحاد ملت به دنبال تحريم انتخابات است، گفت: مدتهاست تحريم ها از دستور احزاب اصلاح طلب خارج شده است.
 
«محمود ميرلوحي»، فعال سياسي اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در رابطه با بحث کانديداتوري محمدرضا خاتمي و حمايت حزب اتحاد ملت از او گفت: حزب اتحاد ملت در تلاش است مانند ديگر احزاب عمل نکند؛ اکنون هم حزب به دنبال نتيجه بحث نهاد اجماع ساز است تا تکليف آن مشخص شود، پس از آن با همان چهارچوب افراد مطرح را بررسي مي کنيم.

او افزود: شکوري راد در حال حاضر کسالت دارد و گرفتاري از اين دست براي حزب اتحاد پيش آمده است. ما توافق کرديم که پس از به نتيجه رسيدن نهاد اجماع ساز گزينه مطرح کنيم. اما اين موضوع خيلي طول نمي کشد و به زودي مشخص مي شود.

او ادامه داد: از مدت ها قبل بحث هايي صورت گرفت و افرادي مطرح شدند ولي در رسانه‌ها نيامده و اکنون ديگر محل طرح نيستند، منتظر نهاد اجماع ساز هستيم تا ببينيم که کار آن به کجا مي‌رسد. 

ميرلوحي اضافه کرد: ورود به مصاديق منوط بر اين است که نهاد اجماع ساز شکل بگيرد. حزب اتحاد ملت ساختار مربوط به خود را دارد و سعي کرده موفق عمل کند. 

ميرلوحي در رابطه با اينکه اتحاد ملت به دنبال تحريم انتخابات است، گفت: مدتهاست تحريم ها از دستور احزاب اصلاح طلب خارج شده است. تحريم راه حل نيست، صندوق راي را فعلا تنها معبر، مرکز و ملجا‌ سياسي کشور مي دانيم، اگر مفهوم انتخابات شکل نگيرد و مانند ۹۸ که گفتند آش کشک خاله است، باشد تصميم ديگري اتخاذ مي کنيم، ديديم که آن انتخابات را هم تحريم نکرديم ولي حضور ليدرهاي ليست را شاهد نبوديم. 

ميرلوحي ادامه داد: اصلاحات قرار نيست يک کانديدا بيشتر معرفي کند بيست تا بيست و پنج نفر در صف هستند و کم و بيش اسم هايشان بر سر زبان ها افتاده است. امروز در بهمن ماه هستيم و نمي شود باز بيست نفر اسم معرفي کرد کم کم افراد مطرح مي‌شوند و در فضاي افکار عمومي مطرح خواهند شد.

عضو شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت اظهار کرد: جريان اصولگرا و شوراي نگهبان نبايد تعيين کنند که اصلاح طلب کيست، جريان اصلاح طلب مرجع تعيين صلاحيت چهره اصلاح طلب است. در چهارچوب قانون اساسي چهره هاي خدوم و خوش نام که به امام، انقلاب و قانون اساسي باور دارند را معرفي مي کنيم، اگر اين ها تاييد نشوند، طبيعي است که جريان اصلاحات منحصر به دو روش نيست راه هاي سوم و چهارم را بر مي‌گزيند.

اين فعال سياسي اصلاح طلب در پايان تاکيد کرد: البته اصلاح طلبي مانعي متفاوت از اصولگرايان دارد بايد ديد شوراي نگهبان چه برنامه اي دارد. ما بايد ببينيم شرايط انتخابات چه مي شود و آيا اجازه مي دهند اصلاحات برندها و افراد اصلي اش را به صحنه بياورد يا نه! اصولگرايان از اين جهت خيالشان راحت است و تاييديه خود را دارند و نگران اين هستند که آيا سه نفر از آنها را تاييد مي کنند يا چهار نفر را. اما دغدغه ما بيشتر است و نمي دانيم آيا اجازه مي دهند افراد اصلاح طلب حضور پيدا کنند يا نه.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر