برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

کابوس برای صهیونیست‌ها

منبع
مشرق
بروزرسانی
کابوس برای صهیونیست‌ها

مشرق/ پيشرفت چشمگير توانمندي‌هاي انصارالله يمن در زمينه موشکي و هشدار مقامات يمني در خصوص هرگونه اقدام گستاخانه از جانب رژيم صهيونيستي، چالش‌هاي زيادي براي امنيت اسرائيل ايجاد کرده است.

 پس از اين که ارتش و کميته هاي مردمي يمن فاش کردند، موشک هاي بالستيک و بالداري در اختيار دارند که مي‌توانند  بخش بزرگي از تاسيسات حياتي رژيم صهيونيستي را هدف قرار دهند سوالات زيادي درباره واکنش اسرائيلي‌ها به اين توانمندي نيروهاي يمني و  نگراني تل‌آويو از اين موضوع مطرح شده است.

 در اولين سالگرد شهادت سردارسپهبد « قاسم سليماني» و «ابومهدي المهندس» معاون حشد شعبي و همرزمان آنها، «عبدالملک الحوثي» رهبر جنبش انصارالله يمن اعلام کرد که ما با جرأت، شجاعت و مسئوليت کامل در همه عرصه هاي سياسي و نظامي و اقتصادي حاضر خواهيم شد.

 بعد از اين اظهارات الحوثي نيروهاي مسلح يمن از در اختيار داشتن موشک‌هاي بالستيک و بالداري که قادر به هدف قرار دادن حياتي‌ترين تاسيسات دشمن صهيونيستي و وارد کردن خسارت هاي غيرقابل تصور به تاسيسات نظامي و اقتصادي اين رژيم است خبر دادند. همزمان با آن «يحيي سريع» سخنگوي نيروهاي مسلح يمن اعلام کرد که 10 نقطه حساس و جديد در عمق عربستان سعودي است که ضمن بانک اهداف طولاني مدت انصارالله قرار گرفته است.

اين افشاگري و تهديد دشمن توسط يمني‌ها با اخطار صريح و روشن وزارت امور خارجه در دولت صنعا مبني بر اينکه هر گونه اقدام گستاخانه از جانب رژيم اشغالگر صهيونيستي در منطقه، يک جنگ فراگير را به دنبال خواهد داشت، کامل شد.  وزارت خارجه صنعا همچنين تاکيد کرده بود که در صورت هرگونه اقدام گستاخانه از جانب رژيم صهيونيستي که يمن را تحت تاثير قرار دهد منافع رژيم اسرائيل و شرکاي آن در درياي سرخ طبق همه منشورها و توافقنامه هاي بين المللي در تيررس يمني‌ها قرار خواهد گرفت.

 اهميت اين اظهارات در همزماني آنها با مجموعه اي از انفجارهاي اخير است که يک کشتي در ساحل استان المهره يمن مورد هدف قرار گرفته و سپس انفجاري در يک تانکر حامل پرچم عربستان سعودي در بندر جده در درياي سرخ اتفاق افتاد.

 اقدامات يمني‌ها ضد دشمن همچنين همزمان با ديدار «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي با «محمد بن سلمان» وليعهد عربستان سعودي در خاک اين کشور بود که در آن زمان  يحيي سريع اعلام کرد، نيروي موشکي انصارالله توانسته ايستگاه توزيع نفت آرامکو در جده را با يک موشک بالدار از نوع قدس هدف قرار دهد.
 سخنگوي ارتش اسرائيل در گفتگو با وبسايت سعودي ايلام صراحتا اعلام کرد که تلاويو تحرکات تهران در منطقه را زير نظر داشته و پيش بيني مي کند که حمله ايران به اسرائيل از جانب عراق و يمن صورت بگيرد. 

 «هيداي زيلبرمن» سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در گفتگو با وبسايت خبري «ايلاف» عربستان سعودي اعتراف کرد که ايران طيف گسترده‌اي از توانايي ها را در منطقه و به شکل ويژه در يمن و عراق از جمله هواپيماهاي پيشرفته بدون سرنشين و موشک هاي هدايت از راه دور در اختيار دارد و تهران بدون اين که اسرائيلي ها بتوانند اين موشک‌ها را رديابي کنند مي‌تواند از آنها استفاده کند و همين امر نشان دهنده ظرفيت بالاي ايراني ها در اين زمينه مي باشد.  وي همچنين بر ضرورت آماده باش در همه جبهه‌ها در قبال تهديد ايران تاکيد کرده و آن را يک بشکه باروت توصيف کرد.

 از سوي ديگر «آلون بن ديويد» تحليلگر نظامي در شبکه ۱۳ تلويزيون رژيم صهيونيستي اعتراف کرد، هنگامي که شما مي شنويد يک غواص اسرائيلي در درياي سرخ حضور دارد به اين معنا نيست که هدف خليج فارس است؛ بلکه من به شما مي گويم که بيشتر نگراني هاي اسرائيل مربوط به توانايي هاي ايران در يمن است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر