برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

واکنش وزیر دفاع به اظهارات پمپئو

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش وزیر دفاع به اظهارات پمپئو

ايرنا/ وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به اظهارات مايک پمپئو، وزيرامور خارجه آمريکا در خصوص تحريم جديد هفت نهاد مرتبط با خطوط کشتيراني و ترابري ايران از جمله صنايع هوايي ايران گفت: هربار دشمنان درصدد اعمال شرايط محدودتري شدند؛ صنايع ما به سمت خودکفايي و شکوفايي بيشتر حرکت کردند.

به گزارش روابط عمومي وزارت دفاع؛ سرتيپ امير حاتمي با حضور در سازمان صنايع هوايي در بازديد از مراکز طراحي، ساخت، آزمون سازه و سامانه‌هاي اصلي هواپيماي ياسين و گفت‌وگو با طراحان و سازندگان آن، از نزديک در جريان پيشرفت‌هاي صورت گرفته در روند ساخت فروند دوم هواپيماي ياسين قرار گرفت.

وزير دفاع در اين بازديد با قدرداني و تشکر از همدلي و انسجام فعاليت‌هاي کارکنان، متخصصان و مديران سازمان صنايع هوايي در مسير ساخت هواپيما گفت: در اين بازديد شاهد پيشرفت، نوآوري و کارهاي جديدي هستيم و اين حرکت رو به جلو  برمبناي پايه‌گذاري محکمي بود که در گذشته صورت گرفته است.

سرتيپ حاتمي با تاکيد بر ضرورت پشتيباني موثر از ناوگان هوايي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي، ابراز اميدواري کرد که با موفقيت در ساخت نمونه‌ها و راه اندازي خط توليد هواپيما، ‌گام‌هاي موثري در مسير رسيدن به ناوگان هواپيماهاي جت آموزش پيشرفته ياسين برداشته شود.

وي با اشاره به اظهارات مايک پمپئو، وزيرامور خارجه آمريکا در خصوص تحريم جديد هفت نهاد مرتبط با خطوط کشتيراني و ترابري ايران از جمله صنايع هوايي ايران گفت: هربار دشمنان درصدد اعمال شرايط محدودتري شدند؛ صنايع ما به سمت خودکفايي و شکوفايي بيشتر حرکت کردند.

سرتيپ حاتمي با بيان اينکه تحريم‌هاي ظالمانه و غير منطقي عليه نيروهاي مسلح و صنعت دفاعي موضوع جديدي نيست، گفت: نيروي هوايي سال‌هاست که در معرض تحريم‌هاي سخت و سنگين است، اما همواره با نشاط و خود باوري، خودکفايي را به منصه ظهور رسانده و حقيقتاً صنعت هوايي يک الگوي تمام عيار براي نيروهاي مسلح و کشور در حوزه مقابله با تحريم‌هاست.

وزير دفاع به نقل از فرمانده معظم کل قوا گفت: اگرچه تحريم‌ها مشکلاتي را بوجود آورد اما موجب شد توجه ما به ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي داخلي معطوف شود و به همين علت امروز برغم خواست دشمن، ايران، به مراتب قويتر و مقتدرتر از سال‌هاي اول انقلاب است.

سرتيپ حاتمي با بيان اينکه تجربه هاي برخورد با نظام سلطه همگي گوياي اين است که بايد برابر دشمن قوي شد، گفت:  تجربه جمهوري اسلامي در طول ۴دهه نشان داده است که هزينه تسليم در برابر قدرتهاي زورگو به مراتب بيشتر از هزينه ايستادگي در برابر آنها است.

در اين بازديد، سرتيپ دوم افشين خواجه فرد مديرعامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح، ‌گزارشي از مراحل ساخت هواپيماي ياسين و برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته براي راه اندازي خط توليد اين هواپيما ارائه کرد.

 فروند اول جت آموزش پيشرفته ياسين، ‌مهرماه سال ۱۳۹۸ نخستين پرواز رسمي خود را بر فراز پايگاه شهيد نوژه اجرا کرد. اين هواپيما که توسط متخصصان سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح و با مشارکت نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي طراحي و ساخته شده است، ‌قرار است به عنوان هواپيماي جت آموزش پيشرفته درفرآيند آموزش خلبانان هواپيماهاي جنگنده کشور مورد استفاده قرار گيرد.

ايران، با طراحي و ساخت اين هواپيماي جت آموزش پيشرفته، در زمره معدود کشورهاي دارنده فناوري هوايي قرار گرفته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر