نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

جریان‌سازی‌های رسانه‌ای علیه روابط ایران و ترکیه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جریان‌سازی‌های رسانه‌ای علیه روابط ایران و ترکیه

ايسنا/ معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سفر اخير خود به ترکيه و ديدار با «چاغتاي اوزدمير»، مدير ارشد رسانه‌اي دفتر رئيس‌جمهوري ترکيه، ضمن انتقاد از ارتباطات اندک رسانه‌اي ميان دو کشور، پيشنهاد داد: يک نشست همکاري هاي رسانه اي در ايران يا ترکيه با حضور برخي کشورهاي منطقه برگزار شود تا از اين طريق آشنايي بيشتري از ظرفيت هاي رسانه اي آن‌ها حاصل شود.

به گزارش روابط عمومي معاونت مطبوعاتي، محمد خُدادي، معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در اين ديدار، قدرت و موفقيت ترکيه را قدرت و موفقيت ايران توصيف و تصريح کرد: اين يک واقعيت تاريخي است و ما مي‌بايست روابط مستحکمي که پيشينيان ساخته اند را حفظ و پاسداري کنيم. اشتراکات فرهنگي و تاريخي ايران و ترکيه بسيار بيشتر از اشتراکات موجود با برخي از ديگر همسايگان است و احساس دوستي و قرابت دو کشور، دلايل مستحکم و منطقي دارد.

خُدادي رابطه ايران و ترکيه را رابطه‌اي برادرانه دانست و افزود: دو بردار ممکن است اختلاف نظر داشته باشند، رقابت داشته باشند، حتي ممکن است دعوا هم بکنند، اما بردار هستند و اين احساس برادري، گذشته از همسايگي، به اشتراکات تاريخي، فرهنگي و اعتقادي آن‌ها برمي گردد.

وي در همين رابطه گفت: اگر با برخي از ديگر همسايگان اشتراکات ۵۰ درصدي داريم، با ترکيه داراي اشتراکات ۹۵ درصدي هستيم. ما با شما هم منافع مشترک داريم و هم دشمن مشترک. بنابراين اختلاف‌افکني‌ها و تفرقه‌جويي‌هاي برخي از کشورهاي منطقه و جهان، طبيعي است؛ چراکه منافع آن‌ها از طريق ايجاد اختلاف ميان ما تامين مي‌شود.

به گفته خدادي، هدف اين ديدارهاي دوجانبه اين است که جريان رسانه اي ايران و ترکيه، به دور از جريان‌سازي‌هاي منفي رسانه‌هاي غربي و منطبق بر واقعيات دو کشور باشد.

وي در ادامه تصريح کرد: هم‌اکنون جريان‌سازي‌هاي رسانه‌اي گسترده‌اي عليه روابط دو کشور ايران و ترکيه در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي جعلي صورت مي‌گيرد و تنها راه مقابله با اين شبکه هاي جعلي و فيک، توسعه ارتباط مستقيم رسانه اي بين آنکارا و تهران است

وي با اشاره به فعاليت بخش‌هاي فارسي‌زبان رسانه‌هاي ترکيه و همچنين بخش‌هاي ترکي‌زبان رسانه‌هاي داخلي، بر تلاش و هم‌افزايي رسانه‌هاي دو کشور در معرفي واقعيات و ظرفيت‌هاي ترکيه و ايران به مخاطبان تاکيد و از ضرورت حمايت ويژه معاونت مطبوعاتي  و بخش رسانه اي دفتر رپيس جمهور ترکيه در جهت توسعه تعاملات رسانه‌اي ميان دو کشور سخن گفت.

چاغتاي اوزدمير، مدير ارشد رسانه‌اي دفتر رئيس‌جمهوري ترکيه نيز در اين ديدار دو جانبه، با اشاره به روابط مطلوب و بهينه دو کشور در حوزه‌هاي مختلف، بر توسعه روابط و گفتگوهاي دو جانبه، فارغ از جريان‌سازي‌هاي رايج در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي، تاکيد کرد.

اوزدمير، با اشاره به همبستگي‌هاي تاريخي دو کشور، ريشه بسياري از تنش هاي رسانه اي ميان دو کشور را نشات گرفته از عملکرد رسانه‌هاي غربي دانست و بر همکاري هاي مشترک و افزايش تردد و تقويت تماس مستقيم متوليان و خبرنگاران رسانه‌اي در جهت کاهش اختلافات و سوءتفاهم‌هاي ايجاد شده تاکيد کرد.

توسعه تعاملات رسانه‌اي از طريق تبادل خبرنگاران و گروه‌هاي رسانه‌اي، تمديد تفاهم‌نامه‌ها و تلاش در راستاي اجرايي شدن بيشتر پروتکل‌هاي رسانه‌اي دو کشور و تعامل دو کشور در حوزه آموزش‌هاي رسانه‌اي از جمله ديگر موضوعات مطرح شده از سوي اين مقام ارشد رسانه‌اي دفتر رئيس جمهوري ترکيه بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر