برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

توسعه روابط ایران و تاجیکستان؛ محور گفتگوی رحمان و رحمانی فضلی

منبع
مهر
بروزرسانی
توسعه روابط ایران و تاجیکستان؛ محور گفتگوی رحمان و رحمانی فضلی

مهر/ در ديدار «عبدالرضا رحماني فضلي» وزير کشور جمهوري اسلامي ايران با «امامعلي رحمان» رئيس جمهور تاجيکستان بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در تمامي زمينه‌ها تاکيد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور؛ عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور جمهوري اسلامي ايران عصر امروز با رئيس جمهور تاجيکستان «امامعلي رحمان» ديدار و گفت و گو کرد.
در اين ديدار، مقامات دو کشور ايران و تاجيکستان به بررسي مناسبات و روابط دوجانبه تاجيکستان و ايران، به خصوص وضعيت و چشم انداز همکاري‌هاي دو کشور در حوزه امنيتي پرداختند.
در همين راستا تاکيد شد: تا به امروز ميان دو کشور ايران و تاجيکستان، بيش از ۱۶۰ سند همکاري دوجانبه، از جمله يادداشت تفاهم در زمينه اصول و چارچوب همکاري دوجانبه در حوزه امنيت به امضا رسيده است که زمينه حقوقي مناسبات دو طرف را تشکيل مي‌دهند.
رئيس جمهوري تاجيکستان در اين ديدار بر اجراي همه جانبه سند همکاري‌هاي امنيتي به امضا رسيده که در جهت تقويت همکاري‌هاي بين مقامات کشور دو کشور زمينه مساعد را فراهم آورده است، و اجراي فعالانه مفاد اين سند تاکيد کرد.
همچنين دو طرف درخصوص مسائلي مانند تشديد رقابت‌هاي ژئوپليتيک، تهديدات عصر حاضر به امنيت جهاني و منطقه‌اي تبادل نظر کردند.
دو طرف درخصوص پاندمي کرونا و آثار آن در بروز بحران شديد اقتصادي و مالي جهاني که بدون شک وضعيت کنوني و آينده کشورهاي منطقه را به طور جدي تهديد مي‌کند، نيز به بحث و تبادل نظر پرداختند و نسبت اقدامات عملي دولتهاي دو کشور جهت مبارزه با اين پاندمي جهاني تبادل نظر کردند.
در جريان اين ديدار، مقامات دو کشور، ساير مسائل جاري بين المللي و منطقه‌اي را نيز مورد بررسي قرار دادند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر