برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

مصباحی‌مقدم: نتیجه حاشیه‌نشینی روحانیت پدید آمدن دیکتاتوری رضاخان بود

منبع
اعتماد
بروزرسانی
مصباحی‌مقدم: نتیجه حاشیه‌نشینی روحانیت پدید آمدن دیکتاتوری رضاخان بود

اعتماد/ غلامرضا مصباحي‌مقدم گفت‌: همه مي‌دانند روحانيت در کشور از پشتوانه بسيار بالايي بهره‌مند است و به همين دليل مي‌خواهيم از اين موقعيت استفاده کنيم. يادآوري مي‌کنم، نتيجه حاشيه‌نشيني روحانيت در دوره مشروطيت پديد آمدن ديکتاتوري رضاخان بود.

ميدانداري جامعه روحانيت مبارز چنان‌که پيش‌بيني مي‌شد، با واکنش قهري تعدادي از چهره‌ها و گروه‌هاي منتسب به جريان اصولگرايي روبه‌رو شد آن هم در شرايطي که اين تشکل رسماً از معرفي کانديدا براي حضور در انتخابات ۱۴۰۰ انصراف داده است.

غلامرضا مصباحي‌مقدم، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز،‌ در اين ‌باره اظهار کرد: جامعه روحانيت مبارز با توجه به روندي که در ۲ سال گذشته داشته و عقبه تشکيلاتي‌اش را در شهرستان‌ها و کلانشهر تهران راه‌اندازي کرده است، با امکانات گسترده‌اي به بحث انتخابات رياست‌جمهوري ورود کرده تا بلکه جريان اصولگرايي را از تشتت و چندصدايي دور کند.

اين فعال سياسي اصولگرا در ادامه گفت: اعضاي جامعه بدين خاطر پيشنهاد تشکيل شوراي عالي وحدت را مطرح کردند که بيش از ۵۰ حزب از اين موضوع استقبال و نماينده‌هايشان را براي عضويت در شوراي عالي معرفي کردند. البته عنان کار در دست شوراي عالي خواهد بود و جامعه روحانيت خود را کنار خواهد کشيد و بدون اينکه بخواهيم سهم‌خواهي کنيم، فقط وظيفه ميزباني را بر عهده خواهيم گرفت. اميدوارم ساير گروه‌ها هم براي وارد شدن به اين صحنه اعلام آمادگي کنند.

او افزود: همه مي‌دانند روحانيت در کشور از پشتوانه بسيار بالايي بهره‌مند است و به همين دليل مي‌خواهيم از اين موقعيت استفاده کنيم. يادآوري مي‌کنم، نتيجه حاشيه‌نشيني روحانيت در دوره مشروطيت پديد آمدن ديکتاتوري رضاخان بود.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز توضيح داد: روحانيت مبارز براي آرمان‌هاي امام و رهنمودهاي رهبري تلاشش را به کار خواهد بست و حتي لحظه‌اي از اين کار مهم غفلت نخواهد کرد و به همين دليل به جاي معرفي کانديدا، سعي‌مان را به کار خواهيم گرفت تا «نيروهاي انقلاب» همه‌گير باشد و مختص يک گروه يا يک طرز فکر خاص نباشد.

غلامرضا مصباحي‌مقدم‌ در پايان گفت‌: بسيار اميدواريم که بتوانيم در راستاي ايجاد وحدت به نتيجه مطلوب برسيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر