نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

درخواست نمایندگان درخصوص نظارت بر سند همکاری جامع ایران و چین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخواست نمایندگان درخصوص نظارت بر سند همکاری جامع ایران و چین

ايسنا/ در پي درخواست جمعي از نمايندگان براي تشکيل کميسيون ويژه نظارت بر سند همکاري ايران و چين مقرر شد اين درخواست پس از بررسي کارشناسي در دستور کار صحن علني مجلس قرار گيرد.

احمد اميرآبادي فراهاني در جلسه علني صبح امروز (يکشنبه) مجلس گفت: جمعي از نمايندگان درخواست اجراي ماده ۴۰ آيين نامه داخلي مجلس را ارائه کرده و با توجه به اهميت سند جامع همکاري جمهوري اسلامي ايران و دولت خلق چين و ضرورت نظارت بر آن درخواست تشکيل کميسيون ويژه نظارت بر اين سند جامع را ارائه کرده اند.

به گفته وي طبق ماده ۴۰ آيين نامه داخلي مجلس اين درخواست به پيشنهاد ۱۵ نماينده به رأي مجلس گذاشته مي شود و در صورت تصويب اعضاي اين کميسيون در جلسه علني انتخاب خواهند شد.

اميرآبادي با بيان اينکه معاونت قوانين نيز پيشنهاد تشکيل چنين کميسيوني را داشته گفت: اگر تشکيل اين کميسيون به تصويب مجلس برسد ۱۵ عضو آن در جلسات بعدي توسط صحن انتخاب خواهند شد.

محمدباقر قاليباف رئيس مجلس نيز در اين باره گفت: ما از ساعت ۸:۱۵ صبح امروز جلسه اي در مجلس تشکيل داديم که من در آن جلسه هم خدمت نمايندگان گفتم وظيفه ماست که کميسيون يا گروه ويژه اي براساس آيين نامه اين کار را انجام بدهند.

وي اضافه کرد: ما مي توانيم اين درخواست را در دستور کار قرار دهيم يا فرصت بدهيم که دوستان آن را بررسي کنند. اينکه در دستور قرار گيرد خلاف آيين نامه نيست و موافق و مخالف هم ندارد اما اين اختيار مجلس است. ما مي توانيم اجازه دهيم که اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد و بعدا براي رأي گيري در دستور کار گذاشته شود.

قاليباف همچنين گفت: کميسيون تخصصي هم بداند که اين موضوع از اهميت ويژه اي برخوردار است و مجلس بايد به طور مرتب و منظم بتواند رصد و پيگيري لازم را در اين باره انجام دهد.

براين اساس رأي گيري درباره تشکيل کميسيون ويژه نظارت بر سند جامع راهبردي ايران و چين به جلسات بعدي مجلس و پس از بررسي در کميسيون تخصصي موکول شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر