نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

تکلیف مجلس به دولت درخصوص برجام

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تکلیف مجلس به دولت درخصوص برجام

ايسنا/ سخنگوي هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: دولت و سازمان انرژي اتمي مکلف است تا مطابق قانون اقدام راهبردي براي لغو تحريمها در خصوص برجام عمل کند و هيچ گونه مذاکره اي بين ايران و آمريکا در اين مقطع  صورت نخواهد گرفت.

محمد حسين فرهنگي در حاشيه جلسه علني امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئيات جلسه غيرعلني امروز صبح نمايندگان بيان کرد:  در اين جلسه در خصوص برجام مسائلي به بحث گذاشته شد. در خصوص ايالات متحده آمريکا اکنون ما منتظر اقدام عملي هستيم چرا که اين آمريکايي ها بودند که برجام را يکجانبه متوقف کردند. هيچ گونه مذاکره اي بين ما و آمريکا اتفاق نمي افتد. ساير قدرتهاي جهاني اگر مي خواهند مي توانند با آمريکا مذاکره کنند اما مبناي عمل دولت و سازمان انرژي اتمي قانون مصوب مجلس است و هيچ گونه مذاکره اي بين ايران و آمريکا صورت نخواهد گرفت.

وي در ادامه با بيان اينکه در جلسه غيرعلني صبح امروز قرارداد بين ايران و چين نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت، اظهار داشت: اين روزها مسائلي در اين زمينه در رسانه ها مطرح شده بود که صحت ندارد. اين قرارداد اکنون يک توافق کلي است که در جلسه امروز توضيحاتي در خصوص اين سند ارائه شد. گروهي از نمايندگان نيز نظرات خود را در اين خصوص مطرح کردند نمايندگان معتقد بودند براساس فصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسي هر موقع اين قرارداد قابليت اجرايي پيدا کند بايد با ذکر مشخصات، مجلس نيز در جريان قرار گيرد. البته همه بر اين باور بودند که براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسي در مواردي که به حوزه امنيتي و نظامي بازمي گردد  اين شوراي عالي امنيت ملي است که حق اظهارنظر دارد.

سخنگوي هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح کرد: در اين سند در خصوص مسائل پولي و ارزي و همکاري اقتصادي و سرمايه گذاري هاي اقتصادي سياستهاي کلي تبيين شده و دولتها نقش تسهيل گر را در اين زمينه دارند. قرار شد تا کميسيون ويژه اي در مجلس تشکيل شود تا گامهاي اجرايي اين سند با دقت و شفافيت مورد نظارت قرار گيرد. بحث واگذاري سرزمين اصلا صحت ندارد بلکه سياستهاي کلي براي همکاري اقتصادي و سرمايه گذاري در اين سند ديده شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر