نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

بیانیه نمایندگان مجلس: تحریم‌های ظالمانه آمریکا باید یکباره و یکپارچه لغو شوند

منبع
فارس
بروزرسانی
بیانیه نمایندگان مجلس: تحریم‌های ظالمانه آمریکا باید یکباره و یکپارچه لغو شوند

فارس/ نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي بيانيه‌‌اي تصريح کردند که سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران، ملزم کردن طرف‌هاي متعاهد به لغو کامل تحريم‌ها و در عين حال با فرض ماندگاري تحريم‌ها، برنامه‌ريزي براي خنثي سازي تحريم‌ها، پيشرفت اقتصادي و ارتقاي سطح رفاه و معيشت مردم است.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درباره مذاکرات در حال پيگيري کميسيون مشترک برجام و تاکيد بر اجراي دقيق قانون مجلس شوراي اسلامي بيانيه‌اي صادر کردند که به شرح زير است:

بسمه تعالي

در روزهاي ابتدايي سال ۱۴۰۰ تحولاتي در حوزه سياست خارجي کشور در حال پيگيري و رقم خوردن است که مجلس شوراي اسلامي مبتني بر اصول عزت، حکمت و مصلحت، حفظ منافع ملي با حساسيت و دقت کامل، آنها را رصد خواهد کرد و واکنش متناسب خواهد داشت.

سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران، ملزم کردن طرفهاي متعاهد به لغو کامل تحريمها و در عين حال با فرض ماندگاري تحريمها، برنامه ريزي براي خنثي سازي تحريمها، پيشرفت اقتصادي و ارتقاي سطح رفاه و معيشت مردم است.

در سال ۱۴۰۰ که از سوي رهبر حکيم انقلاب به نام "توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها" نام گذاري شد، انتظار مي رود دولت محترم، سياست خنثي سازي تحريمها را مبتني بر اين شعار راهبردي دنبال کند. مجلس يازدهم هم با همين رويکرد نسبت به سفره و معيشت مردم دغدغه مند خواهد بود و در اين باره هرگونه اقدام تقنيني و نظارتي لازم را دنبال خواهد نمود. 

درباره آنچه اين روزها در مذاکرات در قالب کميسيون مشترک برجام دنبال ميشود تاکيد مي کنيم که مطابق مفاد قانون مجلس و تاکيد همه مسئولان نظام و رهبر معظم انقلاب، لغوتحريمها مي بايست به طور کامل و پس از راستي آزمايي ايران - با ارائه گزارش فني و سياسي دولت به کميسيونهاي انرژي و امنيت ملي و سياست خارجي و نهايتا تصويب مجلس - انجام و اعلام شود تا آمريکا بتواند به برجام بازگردد.

لغو تحريمهاي ظالمانه برجامي و غير آن که در دولتهاي اوباما و ترامپ به ملت مظلوم ايران اسلامي تحميل شد بايد يکباره و يکپارچه لغو شوند و در اين مسير، انجام هرگونه مذاکره براي تعريف گامهاي متوازن با طرفهاي متعاهد ۱+۴ و آمريکا، عملا ايجاد تاخير در لغو کامل تحريمها توسط عده اي معدود، به ضرر منافع ملت، غيرقابل قبول و مغاير اصول عزت، حکمت و مصلحت و سياستهاي کلي نظام و قانون مجلس تلقي خواهد شد.

مجلس شوراي اسلامي در اجراي "قانون اقدام راهبردي براي لغو تحريمها و صيانت از منافع ملت ايران" لحظه اي کوتاه نخواهد آمد و معتقد است تنها پافشاري بر اجراي اين قانون راهبردي است که مي تواند قدرت و منطق برتر جمهوري اسلامي ايران را به دشمنان ديکته کند و آنها را مجبور نمايد تحريمها را به طور کامل لغو کنند تا فشار اقتصادي از مردم برداشته شود.

همچنين مجلس شوراي اسلامي از توسعه روابط راهبردي مبتني بر احترام متقابل با همه کشورهاي دنيا از جمله چين استقبال ميکند و مطابق اصول قانون اساسي بر ضرورت تصويب هرگونه قرارداد تعهدآور براي کشور مبتني بر تفاهم کلي صورت گرفته در مجلس اصرار داشته و پس از آن بر اجراي دقيق آن در جهت منافع و مصالح ملي به صورت دقيق نظارت خواهد کرد.

والسلام عليکم و رحمه الله
۱۵ فروردين ۱۴۰۰

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر