نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

توصیه صادق خرازی به کیهان: کمی سیاست خارجی هم یاد بگیرید بد نیست

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
توصیه صادق خرازی به کیهان: کمی سیاست خارجی هم یاد بگیرید بد نیست

خبرآنلاين/ صادق خرازي در پاسخ به حمله کيهان به او در نامه اي که به اين روزنامه نوشته آورده است: مصاحبه اينجانب به هيچ عنوان تبرئه بايدن يا هيچ فرد ديگري در سياست‌هاي خصمانه آمريکا نسبت به ايران نيست. کما اين که در مصاحبه‌هاي متعدد قبلي در مورد غير قابل اعتماد بودن ايالات متحده آمريکا در سياست‌هاي اعمالي عليه مردم ايران صحبت کرده‌ام و ديدگاه من در اين مورد هيچ تغييري نکرده است.

بر اين باورم تا زماني که بايدن و دولت آمريکا به برجام بازنگردند هيچ عقل سليم و هيچ ديپلماتي گفت‌وگو با اين کشور را عقلاني و منطقي نمي‌داند و موضع رهبر معظم انقلاب در قبال ايالات متحده آمريکا ديپلماتيک‌ترين و عقلاني‌ترين موضع ممکن براساس منافع ملي است.

تجربه سياسي و ديپلماتيک بنده و شناختم از واقعيات سياست خارجي آمريکا و دولت جديد اين کشور اين است که در نهايت اين دولت به همان دليلي که در مصاحبه مذکور گفته‌ام، چاره‌اي جز بازگشت به برجام نخواهد داشت و دير يا زود اين اتفاق خواهد افتاد و حقانيت مواضع جمهوري اسلامي بر همگان اثبات خواهد شد.

آنچه که نبايد فراموش کرد اين است که ديپلماسي و سياست خارجي عرصه شناخت از کوچک‌ترين فرصت‌ها و بهره‌گيري از آن در جهت منافع و امنيت ملي است. در سياست خارجي نبايد دچار کور رنگي شد و يا سياه و سفيد ديد، طيفي از رنگ‌ها و يا طيفي از خاکستري‌ها وجود دارد که کارشناسان و رهبران کشورها براي نيل به اهداف ملي خود آن را مورد لحاظ قرار مي‌دهند. اولويت‌هاي دولت جديد آمريکا در منطقه را بايد شناخت و براساس آن به نفع کشور و مردم بايد استفاده کرد. کما اين که دشمن شناسي هم جنبه شناخت تهديدها و هم جنبه شناخت فرصت‌ها را دارد.

 براي فهم دوستان جريده کيهان نسبت به دقايق سياست خارجي آنان را به بازخواني کلام مقام معظم رهبري جلب مي‌کنم. سخنراني ايشان در 22 مرداد 1397 و جمله معروف «نه جنگ و نه مذاکره با دولت ترامپ» و سخنراني نوروز امسال که خطاب به دولت بايدن فرمودند: «در صورت لغو واقعي تحريم‌ها بدون هيچ مشکلي به تعهدات برجام خود باز خواهيم گشت.» اين سخنان مقام معظم رهبري دقيقاً به پايبندي اصول و بهره‌گيري از فرصت‌ها در دوران بايدن اشاره دارد.

 به دوستان کيهان توصيه مي‌کنم با مطالعه دقيق و کاربست مواضع مقام معظم رهبري، قدري سياست خارجي را از ايشان بياموزيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر