برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گفت‌و‌گوی سفیر ایران و وزیر خارجه یمن درباره توسعه روابط دوجانبه

منبع
فارس
بروزرسانی
گفت‌و‌گوی سفیر ایران و وزیر خارجه یمن درباره توسعه روابط دوجانبه

فارس/ وزير امور خارجه يمن در ديدار با سفير جمهوري اسلامي ايران ضمن بحث و تبادل نظر درباره توسعه روابط دوجانبه از طرح صلح هرمز تمجيد کرد.

«حسن ايرلو» سفير جمهوري اسلامي ايران در يمن، امروز (دوشنبه)، با «هشام شرف» وزير امور خارجه يمن در صنعاء ديدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش شبکه «المسيره»، دو طرف در اين ديدار درباره راه‌هاي توسعه روابط دوجانبه ايران و يمن و پيشبرد آن را بويژه در زمينه بهداشت، آموزش و پژوهش‌هاي علمي مورد بحث و بررسي قرار دادند.
طبق اين گزارش، وزير امور خارجه يمن از موضع اساسي جمهوري اسلامي ايران در حمايت از يمن و ايستادگي در کنار مردم اين کشور و همچنين درخواست‌هاي پي‌در‌پي براي پايان دادن به تجاوزات نظامي عليه يمن و رفع محاصره از اين کشور قدرداني کرد.
هشام شرف همچنين از ابتکار صلح هرمز تمجيد کرد و در اين خصوص گفت آنچه اکنون با نظارت فرستاده سازمان ملل و آمريکا با رئيس هيأت مذاکره‌کننده يمن مورد بحث است بايد دربردارنده روح طرح صلح هرمز و همچنين ديگر ابتکارات مطرح شده براي صلح باشد.
شرف در ادامه به اظهارات اخير «فيصل بن فرحان» وزير امور خارجه عربستان سعودي در گفت‌و‌گو با شبکه «سي‌ان‌ان»‌ درباره چشم‌انداز صلح در منطقه اشاره کرد و گفت که اين اظهارات بازتابي از يک مانور ناموفق و جعل حقايق براي توجيه عادي‌سازي در آينده با اسرائيل است.
وزير امور خارجه عربستان سعودي اخيرا در مصاحبه‌‌‌اي با شبکه سي‌ان‌ان در حمايت از عادي‌سازي روابط با تل‌آويو گفته بود که عادي‌سازي جايگاه اسرائيل در منطقه فوايد بسيار زيادي براي تمام منطقه خواهد داشت.
هشام شرف در اين خصوص اظهار داشت که سخنان وزير خارجه رياض چيزي جز خيال عادي‌سازي روابط و توجيه آن نيست؛ توجيه براي حقايق کنوني و حقايق حوادث از سال ۲۰۱۵ که رياض آن را در قالب يک همکاري نظامي محرمانه و تبادل اطلاعات با تل‌آويو به راه انداخت.
وزير خارجه يمن افزود که اين همکاري به منظور ايجاد ائتلافي نظامي براي سيطره بر درياي سرخ و درياي مکران همچنان عليه صنعاء و تهران پابرجاست.
در مقابل، سفير جمهوري اسلامي ايران ضمن اشاره به اشتياق ايران براي توسعه روابط و حمايت از يمن، تأکيد کرد که تهران همچنان به تلاش‌هاي خود براي پايان دادن به تجاوزات نظامي عليه يمن و رفع فراگير محاصره از اين کشور ادامه مي‌دهد.
حسن ايرلو در ادامه همچنين تأکيد کرد که ايران در تلاش است تا هر گونه تنش در منطقه را از بين ببرد از اين رو از طرح صلح هرمز رونمايي کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر