برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

جزئیات خنثی سازی عملیات تروریستی توسط وزارت اطلاعات

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جزئیات خنثی سازی عملیات تروریستی توسط وزارت اطلاعات

ايسنا/ مديرکل اطلاعات استان کرمان گفت: در سال ۹۹ برحسب رصدهاي اطلاعاتي، تعدادي از سرويس هاي اطلاعاتي متخاصم و گروه‌هاي تروريستي به صورت جدي با طراحي و پيشبرد اهداف تروريستي درصدد ايجاد ناامني و خدشه به امنيت استان کرمان بودند اما با اشراف اطلاعاتي مناسب اداره کل اطلاعات از اجرايي شدن آنها جلوگيري شده است.


"کوثري" به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاري شعار سال از سوي مقام معظم رهبري اظهار کرد: با توجه به اينکه مسئله و اولويت اول کشور اقتصاد است، لذا بحث رونق توليد، پشتيباني ها و رفع موانع به عنوان محور فعاليت جديد مي تواند هم مشکلات معيشتي را کاهش دهد، هم مشکل اشتغال را برطرف کند و هم بي نيازي کشور از بين بيگانگان و دشمنان را تامين کند لذا مي طلبد بخش هاي مختلف جامعه اعم از دولتي، خصوصي، رسانه اي، سازمان هاي مردم نهاد و اقشار مختلف مردم توجه ويژه اي براين تحقق اين ضرورت داشته باشند.
وي در ادامه درباره حوزه فعاليت هاي سربازان گمنام امام زمان(عج) بيان کرد: وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي به عنوان مهمترين نهاد اطلاعاتي کشور و "چشم و گوش و قوه عاقله نظام" مبتني بر منويات و اوامر امام راحل و مقام معظم رهبري و براساس شرع، قانون و اخلاق در راستاي تامين امنيت و منافع ملي ماموريت هاي مختلفي بر عهده دارد.
کوثري تصريح کرد: صيانت از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و ولايت فقيه، اتخاذ تمهيدات و استراتژي‌هاي متناسب با تهديدات کشور، مقابله با جريانات و گروهک هاي تکفيري-تروريستي، معاندين و معارضين، اطلاع‌رساني و هشداردهي و ممانعت از غافلگيري ملي و استاني، مديريت بحران هاي امنيتي کشور با همکاري ساير نهادها و ارکان امنيتي، مقابله با مفاسد کلان اقتصادي، شناسايي و مقابله با جاسوسان و شبکه هاي جاسوسي از جمله مهم ترين وظايف اين نهاد است که با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تلاش و پيگيري شبانه‌روزي همکاران بنده در اداره کل و ادارات شهرستان ها، بخش عمده ماموريت‌ها و وظايف محقق شده است.

انجام 270 مورد عمليات عليه باندهاي شرارت و قاچاق کلان مواد مخدر
رييس جامعه اطلاعاتي استان کرمان با اشاره به عملکرد اين حوزه بيان کرد: در حوزه هاي برخوردي و عملياتي در ابعاد مختلف طي سال گذشته با پيگيري هاي صورت گرفته اقدامات متنوع و مختلفي در سطح استان انجام شده و در بعد اقتصادي ۲۵ فقره اقدام عليه مفسدين و اخلالگران اقتصادي و در حوزه هاي امنيتي و خارجي بيش از ۲۷۰ مورد عمليات عليه باندهاي شرارت و قاچاق کلان مواد مخدر، عوامل اصلي ناامني مرتبطين گروه هاي معاند و تروريستي، جاسوسان و مرتبطين سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن صورت گرفته که منجر به دستگيري تعدادي از مجرمين، انهدام باندهاي ضد امنيتي و کشف و ضبط اقلام مربوطه شده است.
وي با اشاره به اينکه با مجاهدت‌هاي خاموش همکاران بنده در اداره کل اطلاعات استان کرمان مجموع اقدامات صورت گرفته در حوزه هاي مختلف روند رو به رشدي داشته، افزود: در برخي از حوزه‌ها مانند ضربه به بنيه مالي باندهاي شرارت و ترانزيت مسلحانه موادمخدر و ضربه به فعاليت هاي سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه رشد چند برابري داشته است.
کوثري بيان کرد: رويکرد اصلي تشکيلات اطلاعاتي اشراف، پيشگيري، صيانت و مديريت است اما در قبال بروز تهديدات امنيتي فعاليت هاي اقدامي نيز به صورت جدي در دستور کار قرار دارد. در همين راستا اداره کل اطلاعات استان کرمان در يک سال گذشته اقدامات مهم و برجسته اي را در حوزه هاي مختلف امنيتي، اقتصادي، و ... انجام داده که ضربه به ده ها باندش اشرار و مواد مخدر و قاچاق سلاح و مهمات، شناسايي و دستگيري ده ها نفر از عوامل و مرتبطين گروه هاي معاند و تروريستي، شناسايي و دستگيري تعدادي از جاسوسان و مرتبطين سرويس‌هاي اطلاعاتي، برخورد با مفسدين و عوامل اخلالگر در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي(ارتشاء، تباني، احتکار، قاچاق، شرکت هاي هرمي، حواله هاي ارزي، فرار مالياتي، زمين‌خواري و ...) در استان و دستگيري تعداد قابل توجهي از آنها از مهمترين اين اقدامات بوده و مسئوليت پيگيري آنها با جديت از سوي اين اداره کل در دستور کار قرار داشته است.

خنثي سازي عمليات تروريستي در يکي از شهرستان هاي استان کرمان
وي در پاسخ به اين سئوال که طي يک سال گذشته چند عمليات تروريستي در استان کرمان کشف و خنثي شده؟ تصريح کرد: در سال ۹۹ برحسب رصدهاي اطلاعاتي تعدادي از سرويس هاي اطلاعاتي متخاصم و گروه‌هاي تروريستي به صورت جدي با طراحي و پيشبرد اهداف تروريستي درصدد ايجاد ناامني و خدشه به امنيت استان کرمان بودند که مصاديق و نمونه هاي آن ها موجود است اما با اشراف اطلاعاتي مناسب اداره کل اطلاعات از اجرايي شدن آنها جلوگيري شده است؛ به عنوان نمونه يکي از عناصر تکفيري وابسته به گروهک تروريستي داعش که قصد داشت در اجتماعات تاسوعا و عاشوراي حسيني به روش جاسازي مواد منفجره در محل تجمع عزاداران در يکي از شهرستانها عمليات تروريستي انجام دهد که قبل از انجام هرگونه اقدام تروريستي توسط اين اداره کل دستگير شد.
مديرکل اطلاعات استان کرمان در بخش ديگري از سخنانش درباره قاچاق به ويژه قاچاق انسان و معضلاتي که در استان ايجاد شده، گفت: با توجه به حجم بالاي تقاضاي ورود به ايران، بخش زيادي از اتباع افغانستان توسط باندهاي قاچاق انسان به داخل کشور منتقل مي شوند که اين مسئله امنيت استان را تحت الشعاع قرار داده است. يکي از مسائل مربوط به قاچاق انسان سرعت هاي سرسام آور قاچاقبران و بروز تصادفات مرگبار ناشي از آن است که موجب آزار و اذيت و رعب و وحشت رانندگان و افراد عبوري، ايجاد خسارت هاي جاني و مالي، ناامني جاده‌اي و نارضايتي هاي مردمي شده و علاوه بر اين منجر به افزايش تعداد فوتي ها و تحميل هزينه هاي گزاف به مراکز درماني استان شده است.
وي افزود: از مهمترين راهکارهاي موثر براي برخورد با اين معضل اشراف لازم بر مبادي مرزي، سرباندها، قاچاقبران، خوابگاه داران، جاعلين اسناد هويتي و ... است.
کوثري تصريح کرد: برطرف کردن خلاء‌هاي قانوني پديده قاچاق انسان، تشديد مجازات عوامل دخيل، ضرورت فرهنگ سازي و افزايش آگاهي مردم در خصوص نحوه تعامل با اتباع بيگانه، برخورد قاطع با به کارگيري اتباع بيگانه غيرمجاز، برخورد جدي با صاحبان خودروهاي حامل اتباع، افزايش هماهنگي، همکاري و هم افزايي دستگاه هاي مرتبط و تامين نيازمندي آنها از ديگر راهکارهاي حل اين مشکلات است که اين اقدامات در دستور کار دستگاه‌هاي مسئول قرار دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر