برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ترقی: به گفته متکی در شورای وحدت هیچ بحثی درباره لاریجانی انجام نشده است

منبع
مثلث
بروزرسانی
ترقی: به گفته متکی در شورای وحدت هیچ بحثی درباره لاریجانی انجام نشده است

مثلث/ حميدرضا ترقي گفت: هيچ نگاه مثبتي در شوراي وحدت نسبت به آقاي لاريجاني وجود ندارد.
 
اخيرا محمدرضا باهنر در گفت‌وگويي مطرح کرده که ممکن است اين احتمال وجود دارد که در صورت نامزد شدن علي لاريجاني در انتخابات او را به عنوان يکي از نامزدهايي که مي‌تواند گزينه نهايي باشد، بررسي کند. اين در حالي است که بسياري از نيروهاي اصولگرا نگاه متفاوتي نسبت به لاريجاني دارند و معتقدند که او نمي‌تواند گزينه اجماعي باشد.

حميدرضا ترقي، فعال سياسي اصولگرا درباره اين موضوع به «مثلث‌آنلاين» گفت: «آقاي متکي گفته است که هيچ اسمي در شوراي وحدت آورده نشده است و بين آن ده نفري که براي دعوت تعيين شده‌اند، نيست. واقعيت اين است که هيچ نگاه مثبتي در شوراي وحدت نسبت به آقاي لاريجاني وجود ندارد و مشخص نيست آقاي باهنر اين سخن که اگر نامزد شود، شوراي وحدت وضعيت او را بررسي مي‌کند را از کجا آورده است؟»
 

او ادامه داد: «البته هيچکس نمي‌تواند بگويد آقاي لاريجاني از جرگه اصولگرايي خارج شده است اما افرادي که با گفتمان انقلابي همراه‌اند نگاه مثبتي به آقاي لاريجاني ندارند».

اين فعال سياسي در پاسخ به اين پرسش که اگر لاريجاني نامزد شود، آرايش سياسي اصولگرايان چه‌طور خواهد شد، بيان کرد: «بستگي به شرايط دارد. زماني ممکن است آيت‌الله رئيسي نامزد شود که در اين صورت اکثر نيروهاي اصولگرا از او حمايت مي‌کنند اما اگر آيت‌الله رئيسي نامزد نشود، شرايط متفاوت مي‌شود و ممکن است برخي از اصولگرايان ولو اندک آقاي لاريجاني را نسبت به ديگران ترجيح دهند. آن زمان است که ديگر بحث مقايسه پيش مي‌آيد».

او درباره نظر حزب مؤتلفه نسبت به لاريجاني اظهار کرد: «مؤتلفه آيت‌الله رئيسي را گزينه اول مي‌داند و بعد از آن از نظر اجماعي دو شوراي اجماع‌ساز يعني شوراي ائتلاف و وحدت پيروري مي‌کند که تا اين لحظه هيچ بحثي در هيچ يک از دو شورا درباره آقاي لاريجاني وجود ندارد».

او درخصوص اينکه چرا باهنر به نوعي چراغ سبزي به لاريجاني نشان داده است، تصريح کرد: «آقاي باهنر سال‌ها در مجلس با آقاي لاريجاني کار کرده است و علاقه‌اي شخصي به او دارد. طبيعي است که اين چراغ سبزي که آقاي باهنر به آقاي لاريجاني نشان داده است هم به دليل علاقه شخصي آقاي باهنر به رفيق ديرينه‌اش باشد».

ترقي در پايان درباره اينکه آيا احتمال اجماع اصلاح‌طلبان بر لاريجاني وجود دارد يا نه، گفت: «اگر اصلاح‌طلبان نتوانند نامزد موردنظرشان را وارد انتخابات کنند و براي مثال آن نامزد حداکثري به زعم آنها از فيلتر شوراي نگهبان عبور نکند و دستشان خالي باشد، هيچ بعيد نيست پشت سر آقاي لاريجاني بايستند؛ کمااينکه در حال حاضر مي‌بينيم که گرايش‌هايي در حزب کارگزاران به آقاي لاريجاني وجود دارد».
 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر