logo
برگزیده
سیاسی

پرس تی‌وی: آمریکا خواستار تخریب سانتریفیوژهای نسل جدید ایران شده است

منبع
فارس
بروزرسانی
پرس تی‌وی: آمریکا خواستار تخریب سانتریفیوژهای نسل جدید ایران شده است

فارس/ شبکه «پرس تي وي» گزارش کرد که آمريکا و اروپا در ادامه زياده‌خواهي‌ خود، خواستار تخريب سانتريفيوژهاي نسل جديد ايران شده‌اند.

شبکه «پرس تي وي» در خبري فوري اعلام کرد در ادامه زياده‌خواهي‌هاي طرف مقابل ايران در مذاکرات برجام، اين بار آمريکا و اروپا خواستار تخريب سانتريفيوژهاي نسل جديد ايران شده‌اند.
طبق اين گزارش، آمريکا و اروپا در ازاي توقف موقت برخي تحريم‌هاي برجامي، خواستار تخريب سانتريفيوژهاي نسل هاي جديد IR-9 , IR-6 و IR-4 و .. شده اند. اين در حالي است که آمريکا هنوز حاضر به لغو تحريم‌ها و اجراي تعهدات خود طبق برجام هم نشده است.
پرس تي وي مطلع شده است طرف آمريکايي و اروپايي در مذاکرات وين در پي تحميل تعهدات جديد در زمينه‌ي هسته‌اي به جمهوري اسلامي ايران در ازاي توقف موقت برخي تحريم‌هاي برجامي و نه لغو آنها شده‌اند که تخريب سانتريفيوژهاي نسل جديد از جمله اين درخواست هاي زياده خواهانه جديد است.
 طرح اين موضوع در شرايطي صورت گرفته است که حتي طبق برجام و در صورت نهايي شدن توافق بازگشت دو طرف به برجام، اين سانتريفيوژها نبايد تخريب شوند و بايد صرفا تحت نظر آژانس انبار شوند.

پرس تي‌وي گزارش کرد که اين زياده‌خواهي غربي‌ها و اصرار آنها، ممکن است روند مذاکرات برجام را به شکست بکشاند.
پيش از اين «آميخاي استاين» خبرنگار شبکه «کان نيوز» رژيم صهيونيستي در صفحه توييتر خود نوشت که مذاکرات وين براي احياي توافق هسته‌اي ايران موسوم به «برجام» فردا (جمعه، ۱۷ ارديبهشت ماه) از سرگرفته مي‌شود.
اين خبرنگار صهيونيستي نيز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود که ظاهراً کشورهاي اروپايي و آمريکا از ايران درخواست کرده‌اند که گام‌هاي فعالي را در زمينه حذف سانتريفيوژها، کاهش مقادير اورانيوم غني‌شده و گام‌هاي ديگري را بردارد تا هدف فاصله يکساله تا ساخت بمب که در برجام مورد اشاره قرار گرفته رعايت شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر