برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اکبر ترکان از نگاه سیدحسن خمینی و صالحی امیری

منبع
جماران
بروزرسانی
اکبر ترکان از نگاه سیدحسن خمینی و صالحی امیری

جماران/ حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني در پيامي درگذشت اکبر ترکان را تسليت گفت.

متن پيام سيد حسن خميني بدين شرح است:

بسمه تعالي
درگذشت تأسف برانگيز برادر گرامي جناب آقاي مهندس اکبر ترکان رحمت الله عليه موجب تأثر آشنايان ايشان شد. 

آن بزرگوار که دو برادر خويش را در راه خدا از دست داده بود از زمره مديران توانمند و پاکدست جمهوري اسلامي بود. 

اينجانب ضمن عرض تسليت اين ضايعه به خانواده محترم آن مرحوم، از خداي متعال علو درجات را براي ايشان مسئلت دارم.

اکبر ترکان از نگاه صالحي اميري
همچنين سيد رضا صالحي اميري ضمن ابراز تاسف و تاثر شديد در پي در گذشت مرحوم اکبر ترکان، خدمات ارزنده وي را در کشور ماندگار و دغدغه اش را دغدغه مردم و دردش را درد مردم دانست.

وي گفت: مرحوم ترکان مردي بزرگ، سخت کوش و دردمند بود که دردش درد مردم بود، ما ساليان زيادي در مرکز تحقيقات، دولت و در نشست هاي هم انديشي، ارتباط و تعامل خوبي با هم داشتيم که چند ويژگي ممتاز از جمله هوش و دانش سرشار ايشان در حوزه هاي مختلف از جمله در اقتصاد ، صنعت ، مديريت و حتي حوزه اجتماعي از خصائص ارزنده اش بود که انباشتي از اطلاعات و آمار را در ذهن داشت و در استدلال و اقناع گري کم نظير بود.

صالحي اميري گفت: ويژگي ديگر ايشان صداقت، شفافيت و صراحت کلام بود اساساً براي بيان نقطه نظرات، خودسانسوري نمي کرد و آن چيزي را که در جهت منافع و مصالح مردم و کشور بود تحليل و بيان مي کرد، در واقع قدرت تجزيه و تحليل مسائل کلان کشور و عبور از انبوه بحران ها،از جمله مسائلي بود که دائما وي را به فکر واميداشت.

صالحي اميري ضمن اشاره به رفتار حرفه اي و اخلاق مثال زدني مهندس ترکان خاطر نشان کرد: اخلاق کم نظير و مثال زدني ايشان در رفتار با موافقان و مخالفان و استفاده حداکثري از ابزار گفتگو بنوعي نماد يک مدير تعامل گرا و اخلاق محور را در وي نمايان مي کرد و حتي در مقطع انتخابات در روي کار آوردن دولت آقاي روحاني نقش بسيار پررنگي ايفا نمود .علاقه ايشان به مرحوم آقاي هاشمي رفسنجاني عامل اصلي همکاريش با آقاي روحاني بود و در تحليل هاي متفاوتشان معمولا از آيت الله هاشمي مقايسه هايي ارائه مي دادند.

صالحي اميري ضمن اشاره به اين موضوع که هر جا که آقاي ترکان حضور داشتند سبب خير براي آن مجموعه شده اند گفت:در حوزه ورزش قهرماني و يک دهه حضور در فدراسيون کشتي خدمات بسيار ارزشمند،ماندگار و غيرقابل انکاري از خود به يادگار گذاشت بطوريکه نسل مديران امروز همچنان از توانمندي ، سخت کوشي و درايت ايشان در توسعه ورزش پرطرفدار کشتي به نيکي ياد مي کنند.
وي ادامه داد: در واقع مرحوم ترکان بعنوان مدير و خدمتگزار کشور انساني دردمند نسبت به مشکلات مردم بود و همواره در برابر مسائل کشور در کمال تواضع و فروتني فردي مسئوليت پذير و با انگيزه بود که خستگي نمي شناخت و ضمن احساس تکليف و دغدغه مندي دنبال راه حل هاي ممکن مي گشت و حتي در مدت زمان دست و پنجه نرم کردن با اين بيماري مزمن،دست از خدمت به مردم نکشيد و بيماري هيچگاه مانع کار و فعاليت وي نشد.


صالحي اميري در خاتمه تاکيد کرد:بدون ترديد نسل جوان امروز از تجربه هاي گرانقدر اين انسان سختکوش، باشرافت، با فضيلت و اخلاق مدار بهره خواهند برد و آيندگان از ايشان به نيکي ياد خواهند کرد و در نهايت تاسف و تاثر اين ضايعه بزرگ را به ملت، دولت و مديران سخت کوش و بخصوص خانواده محترمش تسليت و تعزيت عرض مي کنم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر