نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

عاملان انفجار تروریستی در سراوان دستگیر شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی

ايرنا/ با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سيستان و بلوچستان و آذربايجان غربي، سه تيم تروريستي متلاشي شد و عاملان انفجار تروريستي اول فروردين در سراوان دستگير شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت اطلاعات، اين انفجار کور تروريستي که در ميدان کوزه سراوان رخ داد منجر به شهادت يک نوجوان شانزده ساله بلوچ و زخمي شدن چند عابر بي‌گناه شد. عناصر اين تيم وابسته به گروهک تروريستي جيش الظلم، آموزش نظامي را در يک کشور خارجي ديده و با هدايت گروهک، اقدام به اين جنايت کردند.
از اين تيم که به دنبال اقدامات تروريستي ديگري بود يک قبضه کلت کمري، 60 کيلو مواد منفجره به همراه ريموت کنترل و چاشني انفجاري، کشف و ضبط شد.
يک تيم ديگر نيز در سيستان و بلوچستان شناسايي و با دستگيري آن‌ها از چند اقدام ايذايي و تروريستي جلوگيري شد. اين تيم با هدايت گروهک تروريستي جنايتکار مستقر در اروپا، به دنبال اقدامات تروريستي در سطح استان و انفجار وحشيانه در اماکن مذهبي، براي تفرقه افکني و اختلافات مذهبي بود.
از سرکرده شرور اين تيم تروريستي که سابقه قاچاق مواد مخدر و قتل دارد دو قبضه کلت کمري، دو قبضه کلاش به همراه مقاديري ابزار و مواد ساخت بمب کشف شد.

همچنين يک تيم مسلح که براي اخاذي و اقدام تروريستي از اقليم عراق وارد کشور شده بود؛ تحت رصد قرار گرفت و پس از درگيري مسلحانه در منطقه مرزي اروميه، دو نفر از آن‌ها کشته و يک نفر متواري شد.
از اين تيم تروريستي، دو قبضه کلاش، نارنجک، مواد انفجاري و مهمات به دست آمد.
وزارت اطلاعات به گروهک‌هاي تروريستي هشدار مي‌دهد هرگونه اقدام عليه امنيت کشور، با واکنش قاطع و موثر مواجه خواهد شد. کشورهايي که مأمن فعاليت اين گروه‌هاي تروريستي هستند، نيز بايد پاسخگوي اقدامات تروريستي آن‌ها باشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر