نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

فعال اصولگرا: اگر وزارت خارجه به جلیلی پیشنهاد شود از انتخابات کنار می‌کشد

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
فعال اصولگرا: اگر وزارت خارجه به جلیلی پیشنهاد شود از انتخابات کنار می‌کشد

نامه نيوز/ جواد آرين‌منش گفت: لزوما نمي‌شود گفت که آقاي جليلي در هر شرايطي به نفع آقاي رئيسي کنار برود و ممکن است خودش هم مدعي باشد.

فضاي انتخاباتي در جبهه اصولگرايي بيش از جبهه اصلاحات روشن است زيرا به احتمال بسيار زياد اجماع سراسري بر سيد ابراهيم رئيسي به وجود مي‌آيد و در ايجاد اجماع هم مشکل خاصي به وجود نخواهد آمد اما در اين بين مشخص نيست سعيد جليلي براي چه هدفي وارد صحنه انتخابات شده است و مي‌خواهد به نفع رئيسي کنار برود يا آنکه تا پايان مي‌ماند؟

جواد آرين‌منش، فعال سياسي اصولگرا درباره شرايط انتخاباتي کنوني به «نامه‌نيوز» گفت: «مشخص‌شدن نتيجه بررسي صلاحيت‌ها بسيار مي‌تواند تعيين‌کننده باشد و آن زمان است که مي‌توان گفت مثلا در جبهه اصولگرايي يک نامزد مي‌ماند يا چندنامزد يا آنکه انتخابات دومرحله‌اي مي‌شود يا يک مرحله‌اي. من نظرم اين است که اگر افرادي که نامزد شده‌اند در انتخابات باقي بمانند مانند آقاي رئيسي، جليلي، رستم قاسمي، رضايي، ضرغامي، لاريجاني به عنوان نامزد اعتدالي‌ها و احتمالا يک يا دو نامزد از جناح اصلاحات انتخابات به دور دوم مي‌رود زيرا آراء ميان ايشان تقسيم مي‌شود و بعيد است هيچکدام بتوانند 51درصد آراء را در اختيار بگيرند».

او ادامه داد: «من تصور مي‌کنم در نهايت رقابت اصلي بين آقايان رئيسي و لاريجاني خواهد بود آنها به دور دوم مي‌روند».
اين فعال سياسي درباره وضعيت سعيد جليلي هم بيان کرد: «من تصور مي‌کنم لزوما نمي‌شود گفت که آقاي جليلي در هر شرايطي به نفع آقاي رئيسي کنار برود و ممکن است خودش هم مدعي باشد؛ مگر در شرايطي که آقاي رئيسي با او به تفاهمي برسد که مثلا وزير امور خارجه دولت خواهي شد که در آن صورت کنار برود».

او در پاسخ به اين پرسش که اگر جبهه پايداري بر جليلي تمرکز کند، وضعيت چگونه مي‌شود، اظهار کرد: «اگر جبهه پايداري بر آقاي جليلي متمرکز شود، احتمال کناره‌گيري جليلي به نفع آقاي رئيسي کم خواهد شد».
 
اين فعال سياسي درباره علت حضور عليرضا زاکاني در انتخابات و تفاوت او با جليلي خاطرنشان کرد: «آقاي زاکاني براي ماندن نيامده است؛ او آمده تا حرف‌هايي که تا کنون نمي‌توانسته بيان کند را از تريبون انتخابات مطرح کند. آقاي زاکاني آمده است تا آقاي لاريجاني را تخريب کند و اين گزاره را به نوعي خودش هم مطرح کرده است؛ در حالي که آقايان رئيسي و جليلي براي ماندن آمده‌اند. من باور دارم آقاي زاکاني کاري غيراخلاقي انجام مي‌دهد که براي تخريب‌گري به انتخابات وارد شده است زيرا انتخابات در جمهوري اسلامي عرصه اخلاق اسلامي است و تخريب‌کردن ديگري با اصول اسلامي مغايرت دارد و مردم هم انتظار دارند به جاي مواضع تخريبي از ايجاب‌ها و راه‌حل‌ها سخن گفته شود».

آرين‌منش در پايان درباره وضعيت نامزدهاي نظامي گفت: «من بعيد مي‌دانم همه نامزدهاي نظامي به نفع يک نفر از خودشان کنار بروند. مثلا آقاي محسن رضايي بعيد است کنار بکشد زيرا گرچه او نظامي است اما به هر حال شخصيت مستقل خود را دارد و اقتصاددان است. البته اين موضوع لزوما به اين معنا نيست که آقاي رضايي آمده تا رئيس‌جمهور شود اما او به نفع کسي کنار نمي‌رود و مواضع و ديدگاه‌هاي خود را با مردم در ميان مي‌گذارد».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر