برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب درباره ماجرای ردصلاحیت آیت الله هاشمی

منبع
جماران
بروزرسانی
نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب درباره ماجرای ردصلاحیت آیت الله هاشمی

جماران/ محسن هاشمي رفسنجاني، رييس شوراي اسلامي شهر تهران، طي نامه اي به رهبر انقلاب از عملکرد شوراي نگهبان تظلم خواهي نمود.

متن کامل نامه به اين شرح است:
بسمه تعالي
محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي
حضرت آيت‌الله خامنه اي

با سلام و احترام
شرايط حساس اين روزهاي کشور، فرزند کوچک شما را برآن داشت که دغدغه هايي را با حضرتعالي در ميان بگذارد.

42 سال قبل، جنابعالي به همراه آيات بهشتي، باهنر، موسوي اردبيلي و هاشمي رفسنجاني، نامه اي سرشار از عشق و نگراني به امام خميني(ره) نوشتيد که اگرچه واژه سلام را در بر نداشت، اما سرشار از آرزوي سلامتي و بي تابي براي امامتان بود و 12 سال پيش نيز آيت الله هاشمي رفسنجاني، نامه اي به شما نوشت که آنچنان مملو از عشق، برادري و خيرخواهي بود که  روح آن سلام بر شما و انقلاب بود.

امروز از آن جمع ياران، تنها شما مانده ايد و البته تکيه گاه مردمي هستيد که از آينده خويش نگرانند.

مستحضريد که  آيت الله هاشمي رفسنجاني پس از عدم تاييدشان در شوراي نگهبان فرمودند: «وزير اطلاعات وقت به شوراي نگهبان آمده و توضيحاتي درباره رشد آرايم در نظرسنجي‌ها داده و گفته اگر مرا را تأييد کنند، همه رشته‌هاي ده ساله پنبه خواهد شد.»

سخنگوي شوراي نگهبان اين اظهارات را ساده انگارانه قلمداد و تکذيب نمود؛ اما اکنون وزير وقت اطلاعات گفته است: «در شوراي نگهبان گفتم: براساس گزارشات از کف خيابان در سال ۹۲ آقاي رفسنجاني پيروز انتخابات مي‌بود. جمع‌بندي من اين بود که با توجه به شرايط نظام مصلحت اين بود ايشان رد صلاحيت شوند و دلايل آن را توضيح دادم.»

حال اين روزها در جريان عدم احراز صلاحيت برخي از کانديداهاي اين دوره رياست جمهوري نيز که حضرتعالي فرموديد ظلم و جفا شده و خواستار جبران توسط دستگاههاي مسئول شديد، متاسفانه هيچ اقدامي صورت نگرفت.


من نيز مانند تعدادي از بزرگواران براي آنکه در فضاي انتخابات تاثير منفي نگذارم، سکوت کردم؛ اما اکنون که اين مسائل صراحتا درباره آيت الله هاشمي رفسنجاني مطرح گرديده، از جنابعالي درخواست تظلم خواهي دارم.

شما  بارها فرموده ايد «انقلاب را بدون مردم بي معنا مي دانيد»، اما به نظر اراده اي که در کشور در حال تقويت نيز هست، نظر مردم را تزئيني فرض کرده و از هر وسيله اي براي تحقق اهداف خود بهره مي برند و به جاي احراز صلاحيت، راي تمايل به نامزدها مي دهند و اين راي، جايگزين راي مردم در تشخيص مصلحت و نامزد اصلح شده است و  امروز که در سايه اقتدار جنابعالي، توصيه و مطالبه به حق شما در مورد جبران، از سوي دستگاه‌هاي مسئول شنيده نمي شود، فردا چه برسر مردمسالاري ديني خواهد آمد.

لذا در کنار بسياري از دلسوزان، به عنوان فرزندي کوچک از پدر بزرگوارم مي خواهم همچون گذشته اجازه تغيير مسيرجمهوري اسلامي به حکومت به اصطلاح اسلامي را نداده و ايران  را از پيچ خطرناک نجات دهيد.

فرزند کوچک شما
محسن هاشمي رفسنجاني

24خرداد 1400

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar