برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زاکانی: باید 37 سیاست ابلاغی کلان کشور را عملیاتی کنیم

منبع
فارس
بروزرسانی
زاکانی: باید 37 سیاست ابلاغی کلان کشور را عملیاتی کنیم

فارس/ امزد انتخابات رياست جمهوري گفت: برنامه ريزي کرده‌ايم تا 10500 قانون موجود را در سه سال اول به 43 جلد قانون مادر تبديل کرده و در اين قالب، 37 سياست ابلاغي کلان کشور را عملياتي کنيم.


عليرضا زاکاني نامزد انتخابات رياست جمهوري امشب در برنامه گفت و گوي ويژه خبري شبکه دوم سيما، به تشريح برنامه‌هاي خود در انتخابات و براي اداره دولت آينده پرداخت.

مهمترين محورهاي سخنان زاکاني در اين برنامه به شرح زير است؛


- 10 مانع بر سر راه توليد شناسايي شده است؛ اولين مانع، مقرات بي‌دليلي است که بند پاي توليدکننده است، ماليات و بي‌عدالتي هم از ديگر موانع پيش روي توليدکنندگان است.

- در خصوص تامين مالي توليد، 3 راه را پيشنهاد مي‌کنيم؛ يک راه تامين مالي توسط دولت است که در اين رابطه بايد رانت مولد ايجاد شود. راه دوم اين است که بانک‌ها از حالت رقيب توليدکننده بايد خارج شوند و در خدمت دولت قرار بگيرند؛ در اين خصوص، از طريق بانک مرکزي بانک‌هاي خصوصي کنترل خواهند شد تا دست به بنگاهداري نزنند. 

- بانکي که در حال بنگاهداري است و در خدمت توليد نيست، بايد بسته شود.

- راه سوم نيز از طريق هدايت نقدينگي به سمت توليد است. در اين رابطه، بايد ابتدا جلوي خلق پول جديد و بي‌پشتوانه گرفته شود و سپس با تعريف بسته‌هايي در بورس، نقدينگي به سمت توليد هدايت شود.

- 37 سياست ابلاغي داريم که فقط يکي از آنها يعني سياستهاي کلي اصل 44 تبديل به قانون شده است؛ 36 مورد ديگر از جمله سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تبديل به قانون نشده است.

- برنامه داريم که 10500 قانون موجود را در سه سال اول به 43 جلد قانون مادر تبديل کنيم و در اين قالب، 37 سياست ابلاغي کلان کشور را عملياتي کنيم.


- دنباله 9 پيشران اقتصادي تعريف شده را در بنگاههاي کوچک و قانوني دنبال مي‌کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر