برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

آیت‌الله جنتی: کدخدایی آبروی شورای نگهبان را حفظ کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آیت‌الله جنتی: کدخدایی آبروی شورای نگهبان را حفظ کرد

ايسنا/ دبير شوراي نگهبان با اشاره به اتمام مسئوليت کدخدايي در سمت سخنگويي شوراي نگهبان، گفت: به آقاي دکتر کدخدايي خيلي اصرار کردم که شما همچنان سخنگو باقي بمانيد اما ايشان نپذيرفتند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي نگهبان، آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان صبح امروز (۲۳ تير ۱۴۰۰) در جلسه اين شورا با اشاره به فرا رسيدن ايام ذي الحجه و اعياد غدير و قربان گفت: بايد حداکثر بهره معنوي را از اين ماه عزيز و اعياد مبارکش ببريم و از اين فرصت براي تقرب به درگاه الهي استفاده کنيم.

وي در ادامه به شهادت امام محمد باقر(ع) در اين ماه اشاره و خاطرنشان کرد: همه ائمه اطهار(ع) در راه اسلام و قرآن جان فشاني کردند و از هر فرصتي براي تبليغ دين خدا استفاده کردند اما شرايط در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بيشتر مهيا بود و اين بزرگواران به تبيين اصول و فروع دين پرداختند و شاگردان زيادي پرورش دادند که اگر اين تلاش‌ها نبود شايد الان چيزي از اسلام باقي نمانده بود بنابراين اين امامين بزرگوار همچون ساير ائمه هدي، دِين بزرگي به گردن ما دارند که بايد حقشان را ادا کنيم.

جنتي همچنين با ابراز تأسف از حادثه آتش سوزي بيمارستان الحسين ناصريه عراق و جان باختن جمع کثيري از مردان و زنان در اين حادثه، از خداوند متعال براي خانواده آنها طلب صبر و عافيت کرد.

دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن ۲۶ تيرماه سالروز تاسيس شوراي نگهبان يادآور شد: شوراي نگهبان از بدو تاسيس تاکنون محکم ايستاده و به وظايف قانوني و شرعي خود عمل کرده و اجازه نداده در رأي مردم و سلامت انتخابات خدشه اي وارد شود.

وي افزود: شوراي نگهبان در حوزه تطبيق مصوبات با شرع و قانون، نظارت بر انتخابات و رسيدگي به استعلامات ديوان عدالت اداري، کارهاي بسيار خوبي انجام داده و من به عنوان کسي که از ابتدا تاکنون در اين شورا حضور داشته‌ام، شهادت مي‌دهم همه اعضا از گذشته تا حال با اخلاص عمل و به درستي در اين نهاد مقدس انجام وظيفه کرده‌اند و اين شورا همچنان سرافراز است.

جنتي با ياد کردن از اعضاي قديمي و فقيد اين شورا همچون آيت الله العظمي صافي گلپايگاني(حفظه الله)، مرحوم آيت الله مهدوي کني، مرحوم آيت الله مومن، مرحوم آيت الله هاشمي شاهرودي، مرحوم آيت الله يزدي و سايرين، براي اعضاي سابق در قيد حيات، طلب عافيت و براي اعضاي فقيد، از درگاه الهي طلب مغفرت کرد.

دبير شوراي نگهبان در ادامه سخنان خود با اشاره به اتمام مسئوليت دکتر کدخدايي در سمت سخنگويي شوراي نگهبان و امتناع وي از ادامه اين مسئوليت، گفت: بنده به آقاي دکتر کدخدايي خيلي اصرار کردم که شما همچنان سخنگو باقي بمانيد اما ايشان نپذيرفتند.

جنتي افزود: ايشان سخنگوي خوبي براي شوراي نگهبان بودند و در اين مدت مسئوليت با متانت، استدلال و منطق، به خوبي از شوراي نگهبان دفاع کردند و ارتباط خوبي با رسانه‌ها و خبرنگاران داشتند و آبروي اين شورا را حفظ کردند که بنده قدردان زحمات ايشان بوده و هستم.

دبير شوراي نگهبان ادامه داد: آقاي دکتر کدخدايي براي بنده همواره مشاور امين بوده‌ و هستند و الان نيز مسئوليت مهم پژوهشکده شوراي نگهبان را بر عهده‌ دارند؛ حُسن‌ ايشان جوان شناسي و جوان پروري است و در پژوهشکده شوراي نگهبان توانسته‌اند حقوقدانان جوانان را جمع کنند و پرورش دهند و اين کار جزو افتخارات ايشان است.

جنتي با اشاره به فعاليت پژوهشگران و نظرات مشورتي آنها به اعضاي شوراي نگهبان گفت: بحمدالله در پژوهشکده شورا جوانان متدين، به روز، مطلع و با اخلاص کار مي‌کنند و براي آينده شوراي نگهبان و کشور مفيد هستند.

جنتي در پايان افزود: من از آقاي دکتر کدخدايي تشکر مي‌کنم؛ هم نسبت به خدمات ايشان به کل شورا و هم نسبت به شخص خودم و ان شاءالله اجر آخرت نصيب ايشان بشود.

در ادامه اين جلسه ساير اعضاي شوراي نگهبان نيز با تمجيد از خدمات ۱۳ ساله دکتر کدخدايي به عنوان سخنگوي شوراي نگهبان براي ايشان در مسئوليت پژوهشکده شوراي نگهبان آرزوي موفقيت کردند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر