برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

نمایندگان ۵۰ کشور در مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب شرکت می‌کنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نمایندگان ۵۰ کشور در مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب شرکت می‌کنند

ايرنا/ عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: بيش از ۵۰ کشور تا به امروز پس از ارسال دعوت‌نامه براي حضور در مراسم تحليف رييس جمهوري منتخب اعلام آمادگي کردند.

 «سيد محسن دهنوي» روز چهارشنبه در حاشيه جلسه علني مجلس شوراي اسلامي درباره مراسم تحليف رييس جمهوري منتخب به خبرنگاران گفت: اين مراسم روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه و ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد. به دليل شرايط خاص کرونا، در تعداد مهمان‌هاي داخلي و خارجي که دعوت شدند با محدويت‌هايي مواجه هستيم.

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي افزود: دعوت از مهمانان داخلي در سطح يک لشکري، کشوري و قوه قضائيه خواهد بود. همچنين تا امروز بيش از مهمان خارجي از ۵۰ کشور پس از ارسال دعوت‌نامه براي حضور در مراسم تحليف اعلام آمادگي کردند.

وي ادامه داد: برخي از کشورها در سطح رييس جمهور، برخي در سطح نخست وزير و وزير امور خارجه و سطوح پايين‌تر براي حضور در مراسم تحليف اعلام آمادگي کردند و ما تلاش کرديم تا آنجا که شيوه‌نامه‌هاي ستاد ملي مقابله با کرونا اجازه مي‌دهد از حضور مهمانان خارجي بهره‌مند شويم.

نماينده مردم تهران در مجلس درباره ارائه فهرست وزاري پيشنهادي دولت به مجلس گفت: اگر تا زمان مراسم تحليف فهرست وزراي پيشنهادي دولت به مجلس منتخب ارائه شود، با توجه به تاکيدي که رييس جمهور منتخب و رييس مجلس شوراي اسلامي به مشخص شدن سريع وزرا داشتند، کميسيون هاي تخصصي مجلس از  ر.ز شنبه ۱۶ مرداد ماه بررسي برنامه وزراي پيشنهادي را آغاز خواهند کرد.

دهنوي ادامه داد: بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي به احتمال زياد به مدت يک هفته به طول خواهد انجاميد و  هفته بعد از آن راي اعتماد به وزراي پيشنهادي را در صحن علني پيگيري خواهيم کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر