برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

پیشنهاد ویژه ی اساتید حوزه به رئیسی

منبع
انتخاب
بروزرسانی
پیشنهاد ویژه ی اساتید حوزه به رئیسی

انتخاب/ ۲۱ نفر از استادان حوزه و دانشگاه در نامه‌اي پيشنهادهايي درباره تيم اقتصادي دولت جديد به حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد ابراهيم رييسي رييس‌جمهوري منتخب ارايه دادند.

به گزارش «انتخاب»، در اين نامه آمده است: با تبريک مجدد، توفيقات روزافزون حضرت عالي را از درگاه خداوند متعال خواستاريم. دولت پيش‌روي حضرت عالي اولين دولت در قرن جديد و گام دوم انقلاب است. به فضل خداي متعال تشکيل اين دولت گام مهمي براي رسيدن به مرحله دولت‌سازي اسلامي در فرايند تمدن بزرگ اسلامي خواهد بود.

در اين نامه بيان شده است: متاسفانه اقتصاد ايران سال‌ها گرفتار مشکلات اقتصادي از قبيل: تورم و گراني، رکود و بيکاري، فساد، قاچاق و بي‌عدالتي است؛ همچنان که بخشي از مردم با مشکل بي‌مسکني و بدمسکني و فقر و محروميت مواجه هستند. اين مشکلات در سال‌هاي اخير به جهت نوع تفکر و الگوي تصميم‌گيري حاکم بر اقتصاد ايران به جهت هدر رفت بسياري از فرصت‌ها تشديد شده است. با توجه به شرايط اقتصادي موجود، برخود لازم مي‌دانيم به منظور جهت‌گيري صحيح اقتصادي مطالبي را تقديم داريم:

۱. حضرت عالي با شعار تحول در اقتصاد، اعتماد مردم را به خود جلب نموده‌ايد؛ اما خود اذعان داريد که تحول اقتصادي بدون درک روشن از انديشه و الگوي تحول، ناممکن مي‌باشد. خوشبختانه الگوي تحول اقتصادي براساس مباني اسلامي را رهبري معظم در بهمن ۱۳۹۲ به نام الگوي اقتصاد مقاومتي ارايه فرمودند. همچنان که ايشان در بيانيه گام دوم انقلاب نيز پس از بيان مشکلات اقتصادي، تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادي را عمل به الگوي اقتصاد مقاومتي دانسته و تصريح داشته‌اند که اقتصاد مقاومتي الگويي الهام‌بخش از نظام اقتصادي اسلام، عدالت‌محور، مردم‌بنيان، دانش‌بنيان، درون‌زا، برون‌گرا، مولد، پيشرو، فرصت‌ساز، و با رويکرد جهادي است. به دنبال اين اصول، سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را بيان فرمودند و بارها ابعاد آن را براي مسئولين و مردم تبيين کردند و تاکيد نمودند که مسئولين با برنامه‌ريزي و تعيين نقشه‌راه، الگوي اقتصاد مقاومتي را محقق نمايند تا مشکلات اقتصادي کشور برطرف شود و معيشت مردم سامان مناسب پيدا کند. ولي با کمال تاسف بايد بيان کنيم که تفکر و الگوي تصميم‌گيري حاکم بر اقتصاد ايران در سال‌هاي گذشته با تفکر و الگوي تصميم‌گيري اقتصاد مقاومتي فاصله داشته و در نتيجه ناموفق در حل مشکلات اقتصادي بوده است.

۲. لازم است تيم اقتصادي تصميم‌گير دولت جناب عالي، يک تيم منسجم در رده‌هاي مختلف تصميم‌گيري باشد؛ به گونه‌اي که با فهم مشترک و هماهنگ از الگوي اقتصاد مقاومتي، همسويي لازم در رده‌هاي مختلف مديريتي ايجاد گردد. افزون بر آن، اعضاي اين تيم اقتصادي بايد انسان‌هاي متخصص، مؤمن و با روحيه جهادي باشند. 

۳. لازم است از فرصت به دست آمده براي ايجاد تحول در عرصه اقتصادي بر اساس الگوي اقتصاد مقاومتي استفاده نمود؛ اما شتابزدگي در اين امر خطير ممکن است دولت شما را در مسير الگوي اقتصادي نادرستي قرار دهد که سال‌ها بر اقتصاد ايران حاکم بوده است. براي ايجاد تحول اقتصادي تنها نيروي انساني مومن و انقلابي کافي نيست، بلکه علاوه بر آن و مهم‌تر از آن، تفکر و الگوي تصميم‌گيري مي‌باشد. در غير اين صورت ممکن است خسارت‌هاي وارد بر اقتصاد و معيشت مردم از گذشته کمتر نباشد.

۴.  پيشنهاد مي‌کنيم لجنه‌اي متشکل از اساتيد دانشگاهي و حوزوي متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامي با نظر جناب عالي تشکيل شود، به گونه‌اي که اولا به الگوي اقتصاد مقاومتي به عنوان تنها الگوي نجات‌بخش اقتصاد ايران معتقد باشند؛ ثانيا درک و تبيين آن را براساس تفسير رهبري معظم و اصول اقتصاد مقاومتي قبول نمايند؛ و ثالثا هيچ انگيزه‌اي براي پست و مسئوليت نداشته باشند. اعضاي اين لجنه از سوي حضرت عالي ماموريت پيدا کنند تا براي مشکلات اقتصادي کشور براساس الگوي اقتصاد مقاومتي راه‌حل‌هاي کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت تحول‌آفرين ارايه دهند.

۵. ما کمک به دولت جناب عالي را وظيفه و رسالت انقلابي خود مي‌دانيم و تمام توان و ظرفيت خود را در خدمت به دولت شما قرار خواهيم داد. از اين رو براي انجام بهتر اين وظيفه و رسالت از جناب عالي درخواست يک جلسه حضوري داشته تا دغدغه‌ها و بايسته‌هاي حل مشکلات اقتصادي کشور را تقديم نماييم.

امضا کنندگان:

۱. دکتر وحيد ارشدي، عضو هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد

۲. حجت الاسلام محسن اميدوار، پژوهشگر اقتصاد اسلامي

۳. دکتر رسول بخشي، دانشيار دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان

۴. دکتر محمدجواد توکلي، عضو هيات علمي موسسه امام خميني(ره)

۵. حجت الاسلام دکتر عبدالحميد ثابت، عضو هيات علمي جامعه المصطفي العالميه

۶. حجت الاسلام دکتر علي جابري، عضو هيات علمي موسسه امام خميني(ره)

۷. حجت الاسلام دکتر مهدي خطيبي، عضو هيات علمي موسسه امام خميني(ره)


۸. دکتر مهدي زريباف رئيس مرکز مطالعات و مباني مدل‌هاي اقتصادي

۹. دکتر علي سعيدي، عضو هيات علمي دانشگاه قم

۱۰. حجت الاسلام دکتر عباس شفيعي‌نژاد، پژوهشگر اقتصاد اسلامي

۱۱. دکتر وحيد شقاقي، عضو هيات علمي و رييس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمي

۱۲. حجت الاسلام دکتر احمدرضا صفا، پژوهشگر اقتصاد اسلامي

۱۳. حجت الاسلام جواد عبادي، مدير موسسه فقه اقتصادي طيبات

۱۴. دکتر حسين عيوضلو، عضو هيات علمي دانشکده معارف اسلامي و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع)

۱۵. حجت الاسلام کميل قنبرزاده، مدير مرکز جامع علوم اسلامي

۱۶. حجت الاسلام محمد مادرشاهي، پژوهشگر اقتصاد اسلامي

۱۷. حجت الاسلام دکتر غلامعلي معصومي‌نيا، عضو شوراي سياستگذاري مرکز راهبري اقتصاد مقاومتي حوزه‌

۱۸. حجت الاسلام حمزه معلي، معاون علمي مرکز راهبري اقتصادمقاومتي حوزه

۱۹. دکتر حميدرضا مقصودي، عضو هيات علمي دانشگاه قم

۲۰. حجت الاسلام دکتر سيد حسين ميرمعزي، رييس مرکز مطالعات راهبردي حوزه و عضو هيات علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه

۲۱. حجت الاسلام دکتر احمدعلي يوسفي، رييس مرکز راهبري اقتصاد مقاومتي حوزه و عضو هيات علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر