برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واکنش منتجب‌نیا به پیامک دفتر رئیسی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش منتجب‌نیا به پیامک دفتر رئیسی

ايسنا/ دبيرکل حزب جمهوريت ايران اسلامي گفت: اگر درخواست کمک و ارائه پيشنهاد دولت سيزدهم جدي است، حتما حزب به دولت رييسي کمک فکري مي کند.

رسول منتجب نيا در گفت و گو با ايسنا، با بيان اينکه نظارت و نقد اربابان قدرت و ارائه پيشنهادات و برنامه هاي مدون و متناسب با نيازهاي جامعه از مهمترين فلسفه وجودي احزاب است، اظهار کرد: در مورد احزاب گفته مي شود که آنها  دولت در سايه هستند و اين بدان معنا نيست که احزاب فقط دنبال نقد قدرت يا صرفا ارائه برنامه باشند بلکه بايد هم نقد و هم ارائه برنامه از سوي احزاب دنبال شود. وقتي حزبي اين دو رسالت خود را دنبال کند به بهترين وسيله براي کنترل دولت از هر لغزش و انحرافي مي شود.

وي ادامه داد: همه دولت ها به حضور چنين احزابي نيازمند هستند. هيچ نهاد ديگري هم نمي تواند حتي احزاب را بگيرد البته اگر احزاب فقط يه يکي از دو رسالت خود توجه کنند، يا تشکيلاتي وابسته به حکومت مي شوند يا معارض آن.

اين فعال سياسي با اشاره به اينکه همه دولت ها در نظام جمهوري اسلامي بايد به احزاب توجه کنند، تاکيد کرد: احزاب در قانون اساسي داراي جايگاه هستند و در چارچوب قانون فعاليت مي کنند. دولت ها هم نبايد خود را بي نياز احزاب بدانند يا اينکه فقط خود را محدود به يک حزب و جناح خاصي کنند چون دولت نماينده کل ملت بوده و امانت همه ملت به او سپرده شده است و بايد به بهترين شکل از آن نگهداري کند.

منتجب نيا خاطرنشان کرد: احزاب عصاره انديشه هاي سياسي جامعه هستند و دولت ها از جمله دولت سيزدهم بايد به احزاب توجه کند. احزاب مي توانند بهترين نقاد و ياري رسان دولت باشند. در حزب جمهوريت ايران اسلامي هم عناصر تحصيل کرده در حد دکترا و دانشجويان مقطع دکترا در رشته هاي مختلف فراوان هستند و آنها مي‌توانند به دولت کمک فکري بدهند. اگر از حزب ما کمکي خواسته شود، مي توانيم در بخش هاي مختلف کمک فکري و اجرايي به دولت داشته باشيم.

وي در پايان خاطر نشان کرد: چندي پيش از طرف دفتر آقاي رييسي پيامکي براي من ارسال شد که اگر پيشنهادي در حوزه مديريت کشور و انتخاب اعضاي کابينه دارم ارائه کنم که البته چون من فکر نمي کردم اين درخواست جدي باشد، پاسخي ندادم اما اگر بدانم درخواست کمک و ارائه پيشنهاد جدي است، حتما حزب به دولت رييسي کمک فکري ميکند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره