برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مسئول دولت بوش در امور ایران از بایدن پُست گرفت

منبع
فارس
بروزرسانی
مسئول دولت بوش در امور ایران از بایدن پُست گرفت

فارس/ رئيس‌جمهور آمريکا «نيکلاس برنز» معاون وزير خارجه دولت جورج بوش پسر و مسئول امور ايران در اين دولت را به عنوان گزينه خود براي منصب سفارت واشنگتن در پکن انتخاب کرد.


طبق گزارش‌ها، نيکلاس برنز ۶۵ ساله که در دولت جورج بوش پسر به عنوان مسئول مستقيم وزارت خارجه آمريکا در امور ايران فعاليت کرد، به عنوان گزينه پيشنهادي دولت جو بايدن براي منصب سفارت آمريکا در چين تعيين شد.

جو بايدن رئيس‌جمهور آمريکا نيکلاس برنز ديپلمات کارکشته، معاون سياسي اسبق وزارت خارجه و سفير پيشين واشنگتن در يونان را به عنوان گزينه مد نظر خود براي سفارت آمريکا در چين به مجلس سنا معرفي کرد.


بنا بر گزارش آسوشيتدپرس، سفارت آمريکا در چين را «سخت‌ترين ماموريت ديپماتيک» واشنگتن در کشورهاي خارجي خواند و نوشت: «رئيس‌جمهور (بايدن) بارها چين را مهمترين رقيب اقتصادي ايالات متحده و يک نگراني روزافزون امنيت ملي ايالات متحده خوانده و متعاقباً در ابتداي دولتش سعي کرده مرکزيت سياست خارجي خود را روي مسائل اقيانوس آرام متمرکز کند».

 
نيکلاس برنز هم در دولت‌هاي جمهوري‌خواه و هم دموکرات در آمريکا، سابقه فعاليت و داشتن مناصب رده بالا در حوزه سياست خارجي را داشته است.

اين استاد دانشگاه هاروارد، کار خود در وزارت خارجه را با سخنگويي اين وزارتخانه در دهه ۱۹۹۰ آغاز کرد و متعاقبا به عنوان سفير واشنگتن در ناتو و يونان ادامه داد.

نيکلاس برنز در زمان دولت جورج بوش پسر، معاون سياسي «کاندوليزا رايس» وزير خارجه شد و مسئول وزارت خارجه وقت آمريکا در امور مربوط به ايران شد .

رسانه‌هاي آمريکايي با اشاره به سابقه فعاليت او براي دولت‌هاي دموکرات و جمهوري‌خواه و روابط خوب او با چهره‌هاي سرشناس هر دو حزب نوشتند، «همه نشانه‌ها حاکي است که تاييد صلاحيت او در مجلس سنا بايد سريع انجام مي‌شود».

طبق قانون اساسي آمريکا، گزينه پيشنهادي براي تصدي منصب سفارت واشنگتن در کشورهاي خارجي توسط رئيس‌جمهور تعيين و به مجلس سنا معرفي مي‌شود و در صورت تاييد صلاحيت او توسط سناتورها، فرد مذکور سفير واشنگتن خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره