برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

چرایی حمله به عین الاسد از زبان فرمانده هوافضای سپاه

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگویی تفصیلی با  دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، درباره حمله به عین الاسد توضیحاتی ارائه کرد.

سردار حاجی‌زاده در این گفتگو درباره انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حمله به پایگاه عین  الاسد گفت: در ارتباط با سردار سلیمانی ما می‌توانستیم چند راه مقابله را معلوم کنیم. یک راه این بود که یک جنگ تمام عیار راه بیاندازیم. در این صورت ما می‌بایست پایگاه‌های آنها (آمریکایی‌ها) در منطقه را می‌زدیم و بعد یک زد و خورد سنیگن بین ما و آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت و مثلا یک جنگ یک ماهه اتفاق می‌افتاد. اما آیا این کار منطقی بود؟ بالاخره درگیر می‌شدیم یکسری از آنها کشته می‌گرفتیم آنها هم می‌آمدند ۱۰ الی ۱۵ هزار نفر از ما را از نظامی و غیر نظامی می‌کشتند و یک ضربه‌ای به کشور وارد می‌شد و ما ده بیست سال عقب می‌افتادیم.
وی تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که جنگ نتایج خوبی برای ما ندارد و باید اقدامی انجام دهیم که دستاوردهای خوبی برای ما و منطقه داشته باشد. در نتیجه مسئولین نظام بحث اخراج امریکا از منطقه را مطرح کردند. این درحالی بود که تا قبل از آن حرفی از اخراج آمریکا از منطقه نبود و صبحت‌ها پیرامون رفتن آمریکا از منطقه بود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: وقتی این هدف گذاری تعیین شد، معلوم می‌شود برنامه‌ای پشت سر آن قرار دارد. آنها یک اقدام نظامی انجام داده بودند و ما هم باید یک اقدام نظامی انجام می دادیم لذا آمدیم و در این حد( حمله به عین الاسد) اقدامی را انجام دادیم. این اقدام ما در شرایط بود که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که اگر ایران اقدامی کند ما ۵۲ نقطه از ایران را مورد هدف قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد:‌ در کنار حمله به عین الاسد موضوع تعقیب آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی مطرح شد و امروز کار بجایی رسیده است که آمریکایی‌ها به راحتی گذشته در منطقه تردد نمی‌کنند.



به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر