قانون- مديرعامل شرکت ملي پخش فرآوردههاي نفتي با اشاره به عرضه ديزل در جايگاههاي سوخت از 3 منظوره شدن عرضه سوخت در جايگاهها خبر داد و گفت: يکي از اهداف عرضه ديزل خودروهاي سوراي مديريت مصرف بنزين است.
به گزارش مهر، جليل سالاري با بيان اينکه منظور کاهش رشد مصرف و افزايش تقاضاي بنزين عرضه ساير حاملهاي انرژي در جايگاههاي سوخت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سال گذشته با وجود اجراي فاز اول قانون هدفمندسازي يارانه ها متوسط مصرف بنزين حدود 6 درصد در مقايسه با سال پيش از آن افزايش داشته است.
مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با اعلام اينکه در سالهاي اخير افزايش تعداد خودروها و رشد جمعيت شهري مهمترين عامل افزايش مصرف بنزين در کشور بوده است، تصريح کرد: با اين وجود توسعه صنعت CNG هم مانع رشد فزاينده مصرف بنزين در کشور شده است.
اين مقام مسئول با يادآوري اينکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه 18 ميليون مترمکعب CNG و معادل 18 ميليون ليتر بنزين در کشور مصرف شده است، اظهار داشت: اگر صنعت CNG توسعه نمي يافت قطعا مصرف بنزين افزايش قابل توجهاي پيدا ميکرد.
اين عضو هيات مديره شرکت ملي پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي با تاکيد بر اينکه پس از توسعه شرايط عرضه CNG به زودي عرضه سوخت ديزل براي مصرف خودروهاي سواري در جايگاههاي سوخت آغاز ميشود، بيان کرد: عرضه گازوئيل کم گوگرد براي مصرف خودروهاي سواري با توجه به راندمان بالاتر نسبت به بنزين منجر به مديريت مصرف سوخت در کشور مي شود.
وي با بيان اينکه با عرضه ديزل به طور همزمان امکان عرضه همزمان سه سوخت بنزين، CNG و ديزل در جايگاههاي سوخت فراهم خواهد شد، تبيين کرد: عرضه 3 نوع سوخت علاوه بر مديريت بيشتر مصرف سوخت در ناوگان حمل و نقل منجر به افزايش حاشيه سود اقتصادي جايگاهها هم خواهد شد.
سالاري با يادآوري اينکه با بهره برداري از طرح توسعه و بهينه سازي پالايشگاههاي موجود نفتي گوگرد گازوئيل به 10 تا 20 پي.پي.ام کاهش مييابد، خاطرنشان کرد: گازوئيل کم گوگرد منجر به توسعه ناوگان خودروهاي سواري ديزلي در کشور خواهد شد.