تمایل اوباما برای مذاکره با ایران

منبع
بروزرسانی
تمایل اوباما برای مذاکره با ایران
به گزارش «تابناک»، خبرگزاري فرانسه گزارش داد: باراک اوباما، رئيس‌جمهوري آمريکا، شب گذشته در جريان يک کنفرانس مطبوعاتي گفته که «در رابطه با ايران، من بسيار مايلم که شاهد حل و فصل مسأله از راه ديپلماتيک باشم». وي ادامه داد: «من به تلاش خود در ماه‌هاي آينده ادامه خواهم داد تا ببينيم آيا مي‌توان گفت‌و‌گويي را ميان ايران و نه تنها ما، بلکه جامعه جهاني آغاز کرد يا خير؛ تا بتوانيم از اين راه، شاهد حل و فصل اين موضوع باشيم». وي همچنين با تأکيد دوباره بر اينکه اجازه نخواهد داد، ايران به سلاح هسته‌اي دست پيدا کند، گفت: «هنوز روزنه‌اي از زمان براي حل اين موضوع از راه ديپلماتيک وجود دارد». اوباما با اشاره به تحريم‌هاي وضع شده از سوي غرب بر ايران، اين تحريم‌ها را شديد‌ترين نوع در تاريخ خوانده و در عين حال، بر حق ايران در برخورداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي نيز صحه گذاشته است. وي در اين باره گفته است: «بايد راهي باشد که آن‌ها بتوانند از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي برخوردار شوند و در عين حال، به تعهدات بين‌المللي خود وفادار بوده و تضمين‌هاي روشني به جامعه جهاني بدهند، مبني بر اينکه در پي دستيابي به سلاح هسته‌اي نيستند». وي ادامه داد: «من نمي‌توانم قول بدهم که ايران از راهي که بايد، بگذرد؛ اما اين محتمل‌ترين گزينه خواهد بود». اوباما موضوع قريب‌الوقوع بودن مذاکره با ايران را تکذيب کرده، اما گفته: «به نظرم اين صادقانه است که بگوييم ما خواهان حل اين مسأله هستيم و در صورتي که ايران نيز درباره حل اين موضوع جدي باشد، احتياط‌ها يا پروتکل‌هاي ديپلماتيک ما را محدود نخواهد کرد».
پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر