برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ایرادات شورای نگهبان به طرح «حمایت از گزارشگران فساد» برطرف شد

منبع
فارس
بروزرسانی
ایرادات شورای نگهبان به طرح «حمایت از گزارشگران فساد» برطرف شد

فارس/ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از گزارشگران فساد خبر داد.

محمد‌تقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در تشریح جلسه امروز( یک‌شنبه،12 آذر) کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس گفت: ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح حمایت از گزارشگران فساد رفع شد.
نقدعلی بیان کرد: ماده 15 این طرح به اینگونه که «در صورتی که گزارشگر گزارش و اسناد مربوط به آن تنها در سامانه ثبت و بارگذاری کرده باشد و آن را علنی نکرده باشد به اتهام جرائمی از قبیل افترا و جرم موضوع ماده 698 قانون مجازات اسلامی  تعزیرات مجازات‌های بازدارنده مصوبه سال ۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی افشای اسناد محرمانه قابل تعقیب نیست مگر اینکه فساد کشف نشود و سوء نیت گزارشگر اثبات شود در هر صورت گزارشگر مجاز به انتشار مفاد گزارش نیست.» اصلاح شد.
وی افزود:کلیات لایحه اصلاح تبصره (۶) الحاقی به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه و  کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه نیز مورد بررسی قرار گرفت.
عضو کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس ادامه داد: مقرر شد که طرح  نمایندگان و لایحه دولت ادغام شود و به عنوان اصلاح این قانون جهت جلوگیری از شمول قانون ابطال فروش رقبات موقوفه سال 63 باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر