برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

دانشمندان دریافتند بارداری روند پیری را تسریع می کند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
دانشمندان دریافتند بارداری روند پیری را تسریع می کند

آخرین خبر/ به نقل از دیلی میل مادر بودن با انواع استرس ها و فشارها همراه است. محققان کشف کرده اند که هر بارداری دو تا سه ماه به روند پیری جسمی یک زن جوان اضافه می کند.
این تکنیک شامل محاسبه پیری خون و سایر بافت ها با ردیابی تغییرات DNA است. با این حال، هیچ تفاوتی در مردانی که همسرشان باردار بوده است مشاهده نشد.

دکتر کالن رایان، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: ساعت‌های اپی ژنتیک نحوه مطالعه پیری بیولوژیکی را در سراسر منبع حیات متحول کرده و فرصت‌های جدیدی را برای مطالعه چگونگی و زمان وقوع هزینه‌های سلامت بلندمدت تولید مثل و سایر رویدادهای زندگی باز می‌کنند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که بارداری پیری بیولوژیکی را تسریع می‌کند و این اثرات در زنان جوان و با باروری بالا آشکار است.

نتایج ما همچنین اولین نتایجی است که همان زنان را در طول زمان دنبال می‌کند و تغییرات در تعداد بارداری هر زن را به تغییرات در سن بیولوژیکی او مرتبط می‌کند.

نتایج این مطالعه که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) منتشر شده است، فقط برای زنان جوانی که در اواخر دوره نوجوانی هستند کاربرد دارد. این بازه زمانی معمولاً به سنین بین 18 تا 24 سال اشاره دارد.

دکتر رایان گفت: «بسیاری از بارداری‌های گزارش‌شده در معیار پایه ما در اواخر دوره نوجوانی رخ داده است، زمانی که زنان هنوز در حال رشد هستند.
ما هنوز چیزهای زیادی درباره نقش بارداری و سایر جنبه‌های تولید مثل در روند پیری باید بیاموزیم.

وی افزود: در نهایت فکر می‌کنم یافته‌های ما تأثیرات بالقوه طولانی‌مدت بارداری بر سلامت زنان و اهمیت مراقبت از والدین جدید، به‌ویژه مادران جوان را نشان می‌دهد.

با وجود این، در مقاله‌ای که در نشریه علمی متابولیسم سلولی (Cell Metabolism) منتشر شده است، یک گروه پژوهشی از دانشکده پزشکی ییل (Yale) به سرپرستی کیران اودانل گزارش دادند یافته‌هایشان نشان می‌دهد که تسریع شدید روند پیری در اثر بارداری به‌تدریج طی چند ماه پس از زایمان معکوس می‌شود.

روشن است پژوهش بیشتری لازم است تا به این نتیجه رسید که آیا آثار بارداری روی افزایش سن بیولوژیکی ممکن است پس از بارداری کاملا بازگشت‌پذیر باشد. دانشمندان به نتایجی که از داده‌ها به دست آورده‌اند خوش‌بین‌اند، اما فقط زمان خواهد گفت که بارداری ممکن است در بلندمدت چه اثری روی زنان بگذارد.

مترجم و خبرنگار: فائزه خطیب

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره