logo

تعداد گربه‌‌سانان مبتلا به کرونا بیش از حد انتظار است

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
تعداد گربه‌‌سانان مبتلا به کرونا بیش از حد انتظار است

ديجياتو/ اين روزها خبرهاي مختلفي در مورد آمار همه‌گيري ويروس کرونا منتشر مي‌شود. مطالعات جديد نشان ‌مي‌دهد آمار گربه‌ساناني که به اين ويروس مبتلا شده‌اند بيش از حد انتظار بوده و تعداد زيادي گربه در ووهان چين به ‌صورت خاموش و بدون هيچ‌گونه علائمي به بيماري کرونا مبتلا شد‌ه‌اند.

براساس اطلاعات منتشر شده از مطالعه جديد، تعداد گربه‌ساناني که در ووهان چين و در مرکز شيوع ويروس کرونا به اين بيماري مبتلا شده‌اند، بيشتر از آمارهاي مورد انتظار بوده و تاکنون تعدادي زيادي گربه به اين بيماري آلوده شده‌اند.

از همه بدتر اينکه هيچ يک از گربه‌ها، علائمي از اين بيماري را نشان نداده‌اند. محققان در خون اين گربه‌سانان، آنتي بادي‌هاي خنثي کننده ويروس را رويت کرده‌اند، ولي علائم بيروني مبني بر وجود بيماري در آنها ديده نشده است.

ماه‌ها است خبرهاي مختلفي در مورد نحوه عکس‌العمل بدن گربه‌ها و سگ‌ها در مقابل کوويد 19 منتشر مي‌شود. اما هنوز معماهاي زيادي در مورد وضعيت ويروس براي حيوانات وجود دارد. در مطالعه جديد، دانشمندان از ماه ژانويه تا ماه مارس، 102 گربه را در ووهان چين مورد بررسي قرار دادند.

از بين اين تعداد، آنتي بادي‌هاي موجود در خون 15 گربه، نشان مي‌داد که به ويروس SARS-CoV-2 مبتلا شده‌اند. اين آنتي‌بادي‌ها براي مقابله با ويروس موثر هستند و به‌طور کامل از عفونت جلوگيري مي‌کنند.

گربه‌هايي که مورد تست قرار گرفته و وجود آنتي بادي در خون آنها مثبت اعلام شد، در واقع دچار بيماري کرونا شده بودند. اين در حالي است که هيچ يک از گربه‌ها علائم واضح بيماري را نداشتند و همچنين گزارشي از مرگ گربه‌ها در رابطه با بيماري گزارش نشده بود.

وجود آنتي‌بادي و عدم بروز علائم، نشان دهنده محافظت طبيعي بدن در مقابل ويروس است. براساس نتايج اين مطالعه، شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد گربه‌هاي ناقل خاموش مي‌توانند ويروس را به ساير گربه‌ها منتقل کنند. اما هنوز معلوم نيست آيا گربه‌هاي ناقل مي‌توانند ويروس را به انسان نيز منتقل کنند يا خير. با اين وجود، به‌نظر مي‌رسد انسان مي‌تواند ويروس را به گربه‌ها منتقل کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar