برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زیست‌شناس جوان ایرانی، برنده جایزه دستاورد علمی ۲۰۲۰ نیچر شد

منبع
بروزرسانی
زیست‌شناس جوان ایرانی، برنده جایزه دستاورد علمی ۲۰۲۰ نیچر شد

ديده‌بان علم ايران/ دکتر سميرا عسگري، زيست‌شناس محاسباتي و محقق پسادکتري دانشکده پزشکي هاروارد برنده جايزه بسيار معتبر تحقيقات نيچر شد.
عسگري در تحقيقاتش تلاش مي‌کند چگونگي ايجاد تنوع ژنتيکي طي تکامل بشر و اين که اين تنوع ژنتيکي چگونه به تنوع فنوتيپي تبديل مي‌شود را شناسايي کند.

وي خصوصا بر درک اين ارتباط تنوع ژنوتيپ و فنوتيپ در بيماريهاي عفوني است. عسگري در سال ۲۰۱۱ پس از پايان تحصيلات کارشناسي ارشد خود در دانشگاه تهران به سوئيس رفته و تحصيلات دکتري خود را در دانشگاه EPFL در لوزان به پايان برد. وي پس از اخذ دکتري به عنوان محقق پسادکتري در دانشکده پزشکي هاروارد فعاليت دارد. عسگري که در تحقيقات دکتري خود بر استفاده از ژنتيک آماري و جمعيتي در بررسي روند تغييرات ژنتيکي طي تکامل بشر متمرکز بوده مي‌گويد: “بيشتر حوادثي که در طول تکامل رخ داده است در ژنوم انسان چاپ مي شود.”

وي در تحقيقات خود با ثبت مستندات تغييرات ژنتيکي در ميان جمعيت هاي مختلف انساني به دنبال خواندن اين تاريخچه است.

عسگري، جايزه امسال تحقيقات نيچر براي الهام بخشي در زمينه دستاوردهاي علمي را به خود اختصاص داده است. اين جايزه از دستاوردهاي زنان در علم تجليل و حمايت مي کند. برنده، ۳۰ هزار دلار  کمک مالي براي تأمين هزينه تحقيقات خود دريافت مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره