logo

ساخت و ساز سریع‌تر با ربات نصاب "دیوار خشک"

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ساخت و ساز سریع‌تر با ربات نصاب "دیوار خشک"

ايسنا/شرکت رباتيک"کاناواس"(Canvas) که در سال ۲۰۱۷ تأسيس شد اخيرا يک بازوي رباتيک مجهز به چند حسگر طراحي کرده است که فرايند نصب ديوارهاي پيش ساخته را به صورت خودکار انجام مي‌دهد.

 و به نقل از آي اي، در ساختمان‌سازي به ورقه‌اي از گچ که ميان دو لايه ضخيم از کاغذ يا مقوا فشرده شده و براي ساخت ديوارهاي جداکننده داخلي و سقف از آن بهره مي‌گيرند، ديوار خشک(Drywall) يا تخته گچ(Gypsum Board) گفته مي‌شود. ديوارهاي خشک به وسيله قاب‌بندي چوبي يا قاب‌بندي فولادي سبک نصب مي‌شود لذا در هنگام زلزله رفتار يکپارچه ديوار باعث استحکام بيشتر آن مي‌شود. اين شرکت اکنون قصد دارد حضور منطقه‌اي خود را توسعه دهد و همچنين ربات خود را براي انجام يک سري از کارهاي ساخت و ساز خودکار توسعه دهد.

شرکت "کاناواس" در حال حاضر بر نصب ديوارخشک در ساختمان‌هاي تجاري بزرگ‌تر از ۱۰هزار فوت مربع(۳ هزار و ۴۸ متر مربع) تمرکز دارد. به گزارش "ونچر بيت"(VentureBeat) پس از کامل شدن اين فرآيند، اين شرکت قصد دارد ربات خود را بيشتر توسعه دهد تا امکان عايق کاري اسپري‌اي(spray-on insulation) و رنگ کردن را نيز داشته باشد.

بنيانگذاران شرکت کاناواس ادعا مي‌کنند که ربات‌هاي توسعه داده شده توسط شرکت‌شان سريع‌تر از انسان کار مي‌کنند. در حالي که اکثر شرکت‌هاي رباتيک، ماشين‌هاي خود را مي‌فروشند يا اجاره مي‌دهند، ربات‌هاي کاناواس توسط افراد آموزش ديده "اتحاديه بين‌المللي نقاشان و تجارت متحد"(International Union of Painters and Allied Trades) اداره مي‌شوند.

در حال حاضر، اين شرکت فقط در منطقه خليج سان فرانسيسکو(San Francisco Bay Area) فعاليت مي‌کند و هدفش توسعه بيشتر کارهايش در آينده است. با اعمال محدوديت‌هاي گسترده به دليل همه‌گيري کروناويروس و فاصله اجتماعي، بازار ربات‌ها و هوش مصنوعي در ماه‌هاي اخير رونق پيدا کرده است.

با سرمايه‌گذاري شرکت‌هايي مانند "Innovation Endeavors"، "Obvious Ventures"، "Brick & Mortar Ventures" و "Grit Ventures" در شرکت کاناواس اکنون سرمايه اين شرکت به ۱۹ ميليون دلار رسيده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره