logo

فضاپیمای "اوریون" آماده پرواز به ماه است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فضاپیمای "اوریون" آماده پرواز به ماه است

ايسنا/ طبق اعلام ناسا، فضاپيماي "اوريون" بالاخره براي پرواز به کره ماه آماده شده است.
 فضاپيماي "اوريون"(Orion) ساخته شرکت "لاکهيد مارتين"(Lockheed Martin) يک قدم ملموس براي بازگشت انسان به ماه برداشته است.

طبق اعلام ناسا، اين غول هوافضايي، مونتاژ و آزمايش سفينه "اوريون" را به پايان رسانده و آن را آماده انجام ماموريت آزمايشي "آرتميس آي   "(Artemis I در سال 2021 کرده و آن را به ناسا منتقل کرده است.

اکنون فقط کارهاي آماده سازي نهايي مانده است که شامل بارگيري سوخت، يکپارچه سازي سيستم هشدار و لغو پرتاب و نصب سفينه روي موشک "SLS" ناسا است.

ماموريت "آرتميس I" يک ماموريت بدون سرنشين خواهد بود. سفينه "اوريون" طي اين ماموريت به دور ماه خواهد چرخيد ​​تا به تأييد سيستم‌هاي خود و همچنين موشک "SLS" و تيم‌هاي زميني پيش از انجام ماموريت "آرتميس II" کمک کند، ماموريتي که اولين مأموريت سرنشين‌دار با همراهي فضانوردان ناسا خواهد بود. البته فضانوردان تا انجام ماموريت "آرتميس III" قدم به سطح ماه نخواهند گذاشت.

اگرچه آماده شدن "اوريون" يک لحظه مهم تاريخي است، اما هنوز سوالات و ابهاماتي در مورد آينده برنامه "آرتميس" وجود دارد. به عنوام مثال، آخرين بودجه اختصاص يافته از سوي کنگره به برنامه "آرتميس" براي فرود دوباره در ماه در سال 2024 کاهش يافته است و به احتمال زياد دولت بايدن با توجه به بحران بيماري کرونا و تحت تاثير قرار گرفتن اقتصاد آمريکا ناشي از اين شيوع اين بيماري، اين برنامه را در اولويت قرار نخواهد داد.

بنابراين ماموريت "آرتميسI" احتمالاً به جلو پيش خواهد رفت، اما نبايد تعجب کرد اگر "اوريون" بعد از آن تا مدتي بدون استفاده بماند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar