logo

اسکلت مجسمه مشهور مسیح در برزیل نمایان شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اسکلت مجسمه مشهور مسیح در برزیل نمایان شد

ايسنا/به لطف اسکن‌هاي سه‌بعدي براي اولين بار تصاويري از ساختار داخلي تنديس مسيح در ريودوژانيرو برزيل منتشر شد.

 به نقل از ديلي‌ميل، شرکت "ژئواسلم"(GeoSLAM) که متخصص تصوير برداري‌هاي فضائي است اولين تصاوير از ساختار داخلي مجسمه معروف مسيح در ريودوژانيرو برزيل را پيش از تولد ۹۰ سالگي اش در ۱۲ اکتبر ، منتشر کرد.

اين مجسمه بتني با ارتفاع ۹۸ پا(۳۹.۶ متر) و ۹۲ عرض پا(۲۸ متر) نمادي از شهر ريودوژانيرو و ملت برزيل است.

بازآفريني ديجيتالي اين مجسمه نمادين به وسيله‌ي ۱۸۰ ميليون نقطه داده انجام گرفت. اين داده‌ها توسط يک اسکنر ليزري که بر روي يک پهپاد نصب شده بود و همچنين فردي که به همراه اسکنر مشابهي درون پله‌هاي مجسمه بالا و پايين مي‌رفت ثبت شد.

تصاوير ديجيتالي جديد به مردم اجازه مي‌دهد تا اين بناي مشهور جهاني را به طور مجازي و به گونه اي که پيش از اين ممکن نبود از خارج و داخل مشاهده کنند.

در سال ۲۰۱۹ اين تنديس بيش از دو ميليون بار مورد بازديد عموم قرار گرفت. مردم سراسر جهان براي مشاهده اين بناي يادبود که ۲۳۲۰ فوت(۷۱۰ متر) بالاتر از سطح شهر است به اين شهر سفر کردند.

براي ايجاد اين تصاوير هيجان انگيز ، گروه GeoSLAM از جديدترين روش‌هاي بومي سازي همزمان و نقشه برداري(SLAM (simultaneous localisation and mapping و فناوري هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده کردند.

براي تکميل اسکن اين تنديس، قله کوه کورکووادو(Corcovado) مکاني که تنديس روي آن قرار دارد براي مدت ۴۵ دقيقه بر روي عموم بسته شد تا کارشناسان از جمله گابريل دي باروس پراکسيدس(Gabriel de Barros Praxedes) بتوانند کل مکان را از داخل و خارج اسکن کنند. براي اسکن راه پله‌هاي باريک و مسيرهاي تنگ داخلي از دستگاه اسکن ليزري به نام ZEB Horizon استفاده شد. اين دستگاه ۳۰۰ هزار اشعه ليزر در هر ثانيه ساطع مي‌کند و در حالي که باروس پراکسيدس پله‌ها را بالا مي‌رود مجسمه را اسکن مي‌کند. دستگاهي مشابه بر روي يک پهپاد نصب شد تا گروه بتواند نماي بيروني را به طور دقيق و کامل اسکن و ثبت کند.

اسکن‌هاي سه بعدي که شامل اسکن بيش از ۱۸۰ ميليون نقطه بود انجام شد تا مدل ديجيتالي کامل اين بناي عظيم و با شکوه هم از خارج و هم از داخل ساخته شود.

سپس اين داده ها از طريق GeoSLAM Hub ، نرم افزاري که براي پردازش حجم گسترده‌اي از اطلاعات جمع آوري شده توسط اسکنر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، پردازش شدند. اين نرم افزار اين امکان را به گروه داد تا قبل از ترک محل نتيجه اسکن‌ها را ببينند که شامل تصاوير پله‌هاي داخلي که از آن بالا رفته بودند نيز بود.

باروس پراکسيدس مي‌گويد: نتايج اسکن‌ها شامل جزئيات زيادي است چيزي که هرگز پيش از اين ديده نشده است.

او مي‌گويد: مجسمه بايد از صورت، دست‌ها و ردا گرفته تا پله‌هاي داخلي و پايه‌ي مرمري حکاکي شده آن اسکن مي‌شد و اين‌ها جزئيات زيادي است. من از توانايي‌هاي اين فناوري و وضوح داده‌هاي به دست آمده حيرت کرده‌ام. ما توانسته‌ايم اين تنديس را به گونه‌ي جديدي به نمايش درآوريم، طوري که پيش از اين هيچ کس آن را نديده است. اين يکي از شناخته‌شده‌ترين مجسمه‌ها در کره زمين است و براي بسياري از برزيلي‌هاي دور و نزديک نمادي از اميد است و من خوشحالم که توانسته‌ام آن را به شکل فعلي و قبل از آن که کار مرمتش آغاز شود ثبت کنم.

به گفته اين شرکت، روش‌هاي شرکت GeoSLAM بيشتر و بيشتر براي کمک به ثبت و مديريت مکان‌هاي ديدني تاريخي صعب العبور استفاده مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره