logo

تبدیل ضایعات میوه به محصولات آرایشی بهداشتی توسط محققان کشور

منبع
مهر
بروزرسانی
تبدیل ضایعات میوه به محصولات آرایشی بهداشتی توسط محققان کشور

مهر/ به نقل از معاونت علمي و فناوري، مختار يوسفيان مديرعامل شرکت يک خلاق گفت: اين مجموعه با تحقيقات بر روي ضايعات و دورريز ميوه‌ها و ايجاد يک واحد تحقيق و توسعه در اين حوزه، موفق شد تا محصولات تأييد شده با کيفيتي در اين زمينه توليد کند. يکي از مواد اوليه مورد استفاده در اين مجموعه، هسته آلبالو است.

مديرعامل شرکت افزود: هسته آلبالو پيش از اين به عنوان ضايعات دور ريخته مي‌شد. اين دور ريز در حال حاضر با استفاده از فناوري، به ماده اوليه محصولات متعددي تبديل شده است. در اين شرکت چند محصول مختلف از هسته آلبالو تهيه مي‌شود. يکي از اين محصولات، نوعي مام زيربغل است که براي رفع کبودي‌هاي بدن از آن استفاده مي‌شود.

يوسفيان ادامه داد: يک محصول ديگر نيز، براي رفع لک‌هاي صورت و لايه‌برداري پوست مورد استفاده قرار مي‌گيرد. همچنين از اين ماده معجزه‌آسا، يک کرم با کيفيت توليد شده است که علاوه بر ايجاد شفافيت در پوست، در درمان زخم‌هاي قديمي نيز کاربرد دارد. يک نوع صابون ۱۰۰ درصد طبيعي نيز، از هسته آلبالو توليد مي‌شود. تمام اين محصولات موفق شده‌اند تا تاييديه‌هاي لازم را از مراجع ذيصلاح اخذ کنند.

وي، با اشاره به ارزآوري بالاي اين محصولات گفت: اين شرکت همچنين يک روغن ويژه مفاصل نيز توليد مي‌کند که از توان جذب بالاي برخوردار است و براي تسکين درد در اين ناحيه به کار مي‌رود. در حال حاضر محصول مشابه خارجي در ايران با قيمت ۱ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه مي‌شود، در حالي که محصول ما با قيمتي کمتر از ۱۰۰ هزار تومان به مصرف‌کننده ارائه مي‌شود.

وي ضمن آنکه نوآوري را يک محور اساسي در فعاليت‌هاي اين مجموعه خواند، بيان کرد: يک گروه از متخصصان جوان و باانگيزه در اين مجموعه جمع شده‌اند و مواد دورريز و کم اهميت مانند ضايعات و هسته ميوه را به محصولات ارزشمند صادراتي تبديل مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar