برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مغز، نحوه نگه داشتن ابزار با دست را رمزگذاری می کند

منبع
سيناپرس
بروزرسانی
مغز، نحوه نگه داشتن ابزار با دست را رمزگذاری می کند

سيناپرس/نتايج تحقيقات نشان داده است؛ مناطقي از مغز که مربوط به حس بينايي هستند، مي توانند نحوه نگه داشتن ابزار با دست را رمزگذاري کنند.

 به نقل از مديکال اکسپرس، طبق تحقيقات جديد منتشر شده در JNeurosci؛ اطلاعات مربوط به نحوه نگه داري درست ابزار با دست توسط مناطق بصري مغز که در پردازش دست نقش دارند، رمزگذاري مي شود.

دانشمندان تصور مي کنند که مغز اطلاعات بصري را با اين روش براي بهينه سازي کارهاي حرکتي با ابزارها تفکيک مي کند، با اين حال در بيشتر تحقيق هايي که مربوط به مکانيسم هاي مغزي براي به دست گرفتن ابزار است، از تصاوير ابزار يا دست استفاده مي شود، به بيان ديگر در اين تحقيق ها حرکت هاي واقعي با دست، قابل استفاده نيستند.

شرکت کنندگان دراين پژوهش ابزارهاي سه بعدي آشپزخانه مثل قاشق، چاقو، پيتزابُر و موارد غير ابزاري با اندازه مشابه را به دست گرفتند؛ نايتس و همکارانش از FMRI (نوعي روش تصويربرداري در ام آر آي) براي سنجش فعاليت مغزي اين افراد استفاده کردند.

با توجه به اينکه الگوهاي فعاليت در مناطق بصري حساس به دست وجود دارند، تيم محققين توانستند زمان هايي که يک فرد ابزار را به درستي يا اشتباه به دست مي گيرد تشخيص دهند. اين توانايي شامل فعاليت هايي مثل گرفتن موارد غير ابزاري يا نواحي بصري حساس به ابزار نمي شود.

به گزارش سيناپرس، اين امر نشان مي دهد نواحي از مغز که درگير پردازش اطلاعات بصري دست هاست، روش صحيح گرفتن ابزار را نيز رمزگذاري مي کنند. اين نتايج باعث به چالش کشيدن درک فعلي مان از اين موضوع مي شود که چگونه مغز، حرکت دست را کنترل مي کند. اين نتايج همچنين منجر به بهبود و پيشرفت رابط هاي ماشيني مغز براي اعضاي مصنوعي نيز مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره