logo

ساخت دستگاهی برای ثبت ۲۴ ساعته سیگنال‌ها در منازل

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ساخت دستگاهی برای ثبت ۲۴ ساعته سیگنال‌ها در منازل

ايسنا/ محققان يکي از شرکت‌هاي دانش بنيان در شرايط شيوع کرونا دستگاه قابل حملي را براي ثبت سيگنال‌هاي بدن عرضه کردند که به جاي آنکه بيمار در بيمارستان‌ها حضور يابد، اين دستگاه در منازل اقدام به ثبت ۲۴ ساعته سيگنال‌ها خواهد کرد.

دکتر شهباز عسکري، مدير عامل يکي از شرکت‌هاي دانش بنيان با بيان اينکه اين شرکت فعاليت خود را در حوزه الکترو فيزيولوژي از سال ۱۳۷۷ آغاز کرد، گفت: در آن سال‌ها چون دانش بنياني شرکت‌ها مطرح نبود، با ما همانند شرکت‌هاي بازرگاني برخورد مي‌شد که جاي تاسف دارد؛ ولي در سال‌هاي اخير رويکر دولت عوض شده و ميان شرکت‌هاي دانشي و بازرگاني تفاوت قائل شده‌اند.

وي "ابزارهاي ثبت سيگنال پرتابل ۸ کاناله براي توسعه نرم افزارهاي کاربردي در حوزه پايش، بهبود و ارتقاي توانمندي‌هاي شناختي" را از جمله محصولات اين شرکت نام برد و افزود: پس از شيوع کرونا اين طرح به ذهن ما رسيد که شايد بتوان ثبت دستگاه‌هايي طراحي شود که قادر باشد به جاي آنکه فرد به بيمارستان مراجعه کند تا سيگنال‌هاي مورد نظر وي ثبت شود، اين پايش در منازل صورت گيرد؛ از اين رو ما به سمت طراحي و ساخت دستگاه‌هاي پوشيدني در اين زمينه حرکت کرديم.

عسکري خاطر نشان کرد: اين دستگاه يک طراحي تقريبا منحصر به فرد است که مي‌تواند ۸ کانال را با وضوح مناسب براي مدت ۲۴ ساعت سيگنال‌هاي مورد نظر را مانيتور کند. اين امر کمک مي کند در موارد مختلف، سيگنال‌هاي مورد نياز بيماران به ويژه براي کودکان و افرادي که حضور آنها در بيمارستان‌ها با چالش‌هايي همراه است، از خانه ثبت شود.

وي با تاکيد بر اينکه از اين دستگاه نيز مي‌توان براي مطالعات خواب بهره برد، يادآور شد: يکي از چالش‌هاي کلينيک‌هاي خواب اين است که اين دستگاه در کلينيک‌هاي خواب نصب مي‌شود و فرد مبتلا به اختلالات خواب بايد در کلينيک‌ها بخوابد که اين امر مي‌تواند موجب بروز احساسات ناخوشايند در فرد مبتلا شود.

مجري طرح اظهار کرد: بنابراين اين دستگاه به گونه‌اي طراحي شده است که بيماران اين دستگاه را به منزل خود ببرند و در محيط خوابي که هميشه استراحت مي‌کنند، سيگنال‌هاي مورد نظر ثبت شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره