برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تحقیقات جدید از وجود اولین مورد ابتلا به کرونا در آمریکا در دسامبر ۲۰۱۹ خبر می‌دهد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
تحقیقات جدید از وجود اولین مورد ابتلا به کرونا در آمریکا در دسامبر ۲۰۱۹ خبر می‌دهد

ديجياتو/ موسسه ملي سلامت آمريکا (NIH) و مرکز کنترل و پيش‌گيري از بيماري‌ها (CDC) در مطالعات جديد به اين نتيجه رسيده‌اند که SARS-CoV-2 يا همان ويروس کرونا احتمالا چند هفته قبل از گزارش نخستين مورد ابتلاي رسمي در اواخر ژانويه در ايالات متحده آمريکا وجود داشته است.
گزارش جديدي که نتايج آن در ژورنال Clinical Infectious Diseases منتشر شده، تاييد مي‌کند که ويروس کرونا زودتر از آن‌چه که در گزارش‌هاي رسمي آمده به آمريکا رسيده بود و احتمالا خيلي زودتر از هشدار رسمي مرکز کنترل و پيش‌گيري از بيماري‌ها در اين کشور جريان داشته است.

به گزارش موسسه ملي سلامت، تست کروناي داوطلبي که در تاريخ ۷ ژانويه ۲۰۲۰ در ايالت ايلينوي خون اهدا کرده بود، مثبت شده است. گفتني است که به وجود آمدن آنتي‌بادي کوويد-۱۹ معمولا ۱۴ روز طول مي‌کشد و اين احتمال وجود دارد که ويروس حداقل از ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹ در آمريکا وجود داشته است.

اولين نمونه رسمي ابتلاي به ويروس کرونا در تاريخ ۲۰ ژانويه ۲۰۲۰ در ايالت واشنگتن تاييد شد که از ووهان چين به آمريکا آمده و علائم بيماري از تاريخ ۱۴ ژانويه در او بروز پيدا کرده بود. با اين حال، مرکز کنترل و پيش‌گيري از بيماري‌ها تا ۲۶ فوريه سرايت ويروس بين شهروندان آمريکا را تاييد نکرد. موسسه ملي سلامت مي‌گويد آزمايش‌هاي CDC در اوايل دوره همه‌گيري فقط روي افرادي تمرکز داشت که با افراد مبتلا يا مناطق درگير با کرونا ارتباط داشتند.

  
موسسه ملي سلامت از ۲۸۰ هزار داوطلب خون دريافت مي‌کند، بنابراين آن‌ها به حجم وسيعي از نمونه‌هاي خون دسترسي دارند و تحقيق خود را بر همين مبنا انجام داده‌اند. پژوهشگران اين موسسه دو آزمايش آنتي‌بادي مشخص را روي ۲۴ هزار داوطلبي که در فاصله زماني ۲ ژانويه تا ۱۸ مارس ۲۰۲۰ خون داده بودند، انجام دادند.

جواب آزمايش ۹ مورد از اين افراد براي هر دو تست آنتي‌بادي SARS-CoV-2 مثبت شد. ۷ نفر از آن‌ها در ۵ ايالت ايلينوي، ماساچوست، ميسيسيپي، پنسيلوانيا و ويسکانسين حضور داشتند که اولين نمونه ابتلا به ويروس کرونا در آن‌ها بعدا تاييد شد.

نکته جالب بعدي اين است که هيچ جواب مثبتي در آزمايش شهروندان کاليفرنيا، نيويورک يا واشنگتن ديده نشده، در حالي که قبلا تصور مي‌شد اين ايالت‌ها نقطه ورود کوويد-۱۹ بوده‌اند. در حال حاضر مشخص نيست که اين افراد پيش‌تر با افراد مبتلا در ارتباط بوده يا به مناطق آلوده سفر کرده بودند يا نه. موسسه ملي سلامت در ادامه مي‌خواهد پاسخ اين سوالات را بيابد. با اين حال، طبق تحقيقات جديد فاصله کمي ميان اولين مورد ابتلا به کرونا در ووهان چين و آمريکا وجود داشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره