برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شغل افراد علمی زیر ذره‌بین مجله "نیچر"؛ از بالون‌های استراتوسفر تا ماموریت‌های ماه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شغل افراد علمی زیر ذره‌بین مجله "نیچر"؛ از بالون‌های استراتوسفر تا ماموریت‌های ماه

ايسنا/ "جسيکا فرانتز"(Jessica Frantz) دانشجوي مقطع کارشناسي رشته مهندسي مکانيک دانشگاه ايالتي آريزونا در تمپي است که اميدوار است بتواند با کمک حمايت برنامه تحصيلي ناسا يک مرکز کاري در زمينه فناوري مرتبط هوافضا را ايجاد کند.
 به نقل از نيچر، جسيکار فرانتز درباره اين ابزار که در تصوير قابل مشاهده است، گفت: شايد ابزاري که در تصوير مي‌بينيد همانند ابزاري به نظر برسد که يک نفر در يک گاراژ آن را ساخته است اما بايد گفت ابزاري که در تصوير مشاهده مي‌کنيد يک آنتن جهت دار قدرتمند است. من و هم کلاسي‌هايم در کالج فونيکس آريزونا اين ابزار را براي برنامه"ASCEND" ناسا طراحي کرده و توسعه داديم. ASCEND يکي از برنامه‌هاي ناسا است که طي آن ناسا بودجه پروژه‌هاي علمي- آموزشي را تامين مي‌کند. طي اين برنامه گروه‌هاي دانشجويي سراسر ايالت ابزارهاي علمي براي اتصال به يک بالون استراتوسفر مي‌سازند.

ايده تيم ما نيز پخش زنده پرواز بالون بود. براي انتقال فيلم از بالون(که مي‌تواند تا بيش از ۳۰ کيلومتر به هوا رود) ما يک راديو پنج گيگا هرتزي(که از آن براي تامين واي-فاي به هتل‌ها استفاده مي‌شود)، انتخاب کرديم.

براي انجام عمليات انتقال در چنين مسافتي توسط چنين راديوي کوچک و سبکي به يک آنتن بسيار قوي براي گرفتن سيگنال نياز داشتيم. بشقاب استيل آنقدر سنگين است که مجبور بوديم وزنه‌هاي دمبل را براي رسيدن به يک حالت تعادل به آن وصل کنيم.

اين تصوير که در صبح روز پرتاب و در تاريخ نوامبر سال ۲۰۱۹ گرفته شده است، در حال تلاش براي اتصال سيستم و ابزار زميني با يکديگر بوديم. اما به مشکل برخورديم و جريان مستقيم را دريافت نکرديم. خيلي اتفاق ناراحت کننده و پر استرسي بود اما از طرفي يک تجربه آموزنده و مفيد نيز بود.

ASCEND برنامه علمي بسيار آموزنده است و در آن زنان به رسيدن به اهداف خود تشويق مي‌شوند و باعث اعتماد به نفس آنها مي‌شود. در ماه اوت من ادامه تحصيل خود براي گذراندن دو سال پاياني تحصيل دوره کارشناسي‌ام در رشته مهندسي مکانيک را در دانشگاه آريزونا آغاز کردم و سپس به گروه ASCEND دانشگاه ملحق شدم. ما در اين پروژه از فروسرخ نزديک و دوربين‌هاي نور واضح براي ارزيابي سلامت پوشش گياهي بيابان‌هاي آريزونا استفاده کرديم. من خيلي به کار در ناسا علاقه دارم مخصوصا که آنها قصد دارند در سال ۲۰۲۴ براي بار ديگر افراد را به ماه ارسال کنند و با همکاري شرکت اسپيس ايکس نيز توانستند فضانوردان را با فضاپيماي کرو دراگون به ايستگاه فضايي بين‌المللي ببرند. به همين دليل فرصت‌هاي بيشماري براي کار در زمينه هوافضا و هم چنين مشارکت در چنين ماموريت‌هايي وجود دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar