برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
علم و تکنولوژی

فریب خوردن سیستم کاملا خودران تسلا توسط کره ماه!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فریب خوردن سیستم کاملا خودران تسلا توسط کره ماه!

ايسنا/ سيستم کاملا خودران خودروهاي "تسلا" در کمال تعجب، ماه را با چراغ زرد راهنمايي اشتباه گرفت.
 به نقل از آي‌اي، شرکت "تسلا" به تازگي اعلام کرده است که هر کاربر راننده خودروهاي تسلا مي‌تواند با پرداخت ماهانه ۹۹ تا ۱۹۹ دلار، اشتراک سيستم کاملا خودران(Full Self-Driving) خود مشهور به "اتوپايلت" را دريافت کند، اما به نظر مي‌رسد اين سيستم جديد همچنان داراي معايب و نواقص جزئي است که البته مي‌توانند خطرناک باشند.

به تازگي يک راننده خودروي تسلا در شبکه اجتماعي توييتر پرده از يک مشکل کوچک و جالب در کار با اين سيستم برداشت. در اين اتفاق به نظر مي‌رسد که اين سيستم، ماه کامل را با نور زرد چراغ راهنمايي اشتباه گرفته است و سرعت خودرو را به دليل همين اشتباه کاهش داده است.

البته لازم به ذکر است که اين اشتباه ناشي از ماه کامل و بسيار بزرگ زرد رنگ رخ داده است که کم اتفاق مي‌افتد.

اين کاربر به نام "جردن نلسون" در توييتر نوشت: سلام "ايلان ماسک"، ممکن است از تيم خود بخواهي تا به فريب خوردن سيستم اتوپايلت نگاهي بياندازد. خودروي من فکر کرد که ماه يک چراغ زرد راهنمايي است و مي‌خواست سرعت خود را کم کند.

شرکت "تسلا" از زمان معرفي سيستم کاملا خودران خود، با مشکلات جزئي روبرو شده است و اين چيزي است که در هنگام آزمايش يک فناوري جديد انتظار مي‌رود و مهندسان تمام تلاش خود را مي‌کنند تا همه مشکلات را قبل از عرضه عمومي شناسايي و رفع کنند، اما شايد اين کار غيرممکن باشد.

نيمه پر ليوان اين است که اين شرکت تمام تلاش خود را براي رفع مشکلات پيش آمده براي کاربران به کار مي‌گيرد و از آنها عبور نمي‌کند.

اغلب گفته مي‌شود که "ايلان ماسک" در مورد ويژگي‌هاي اين سيستم جديد اغراق مي‌کند. با اين حال در اين مورد به نظر مي‌رسد که يک اشتباه کوچک رخ داده که براي چنين سيستمي که در حال توسعه است، طبيعي است. اما با اين وجود بايد اصلاح شود.

به طور کلي چراغ‌هاي راهنمايي ممکن است براي اين سيستم‌ها گيج کننده باشند و شايد يک ماه کامل حتي براي يک لحظه توسط انسان نيز با يک چراغ زرد رنگ اشتباه گرفته شود. بنابراين نبايد زياد سخت گرفت و منتظر ماند تا مهندسان تسلا اين مشکل را برطرف کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar