برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
علم و تکنولوژی

اگر حیوانات در المپیک شرکت می کردند انسان هیچ مقامی نمی آورد

منبع
سيناپرس
بروزرسانی
اگر حیوانات در المپیک شرکت می کردند انسان هیچ مقامی نمی آورد

سيناپرس/اين روزها مسابقات المپيک به ميزباني کشور ژاپن در حال برگزاري بوده و در برخي رشته ها شاهد جا به جا شدن رکوردهاي ورزشي هستيم. در اين گزارش مي خواهيم رکوردهاي انسان را با جانوران مختلف مقايسه کنيم. البته در اين مقايسه اندازه موجودات يکسان نيستند.

 فرض کنيم حيوانات هم در مسابقات المپيک حضور داشته و مي توانستند با رقباي انساني خود مسابقه دهند. به نظر شما آيا در اين صورت انسان ها شانسي براي برنده شدن داشتند؟

در اين گزارش ما به بررسي ۸ شاخه ورزشي از پرش طول تا مشتزني پرداخته و رکوردهاي انساني را با قدرتمندترين ورزشکاران قلمرو حيوانات مقايسه مي کنيم.


۱- پرش سه گام

رکورد انساني پرش سه گام جهان در اختيار مايک پاول از ايالات متحده امريکا قرار دارد که توانست ۸ متر و ۹۵ سانتي  متر را طي کند. اما اگر  پلنگ برفي در مسابقات المپيک حاضر بود، مي توانست با پرشي ۱۵ متري، کليه رقباي انساني را براي هميشه کنار بزند.
 

۲- پرش ارتفاع
 
در اين شاخه ورزشي نيز در صورت حضور حيوانات، مدال طلا به خرگوش صحرايي دم سفيد با پرش ۵ متر و ۷۰ سانتي متر مي رسد در حالي که برترين رکورد انساني در اختيار خاوير سوتومايور از کوبا قرار دارد که توانست از مانع ۲ متر و ۴۵ سانتي متري عبور کند. 

۳-  دوي سرعت

به نظر مي رسد انسان در حوزه توانايي هاي جسمي در مقايسه با ساير حيوانات، حرفي براي گفتن نداشته و در دوي سرعت نيز بسيار ضعيف عمل مي کند.به گزارش سيناپرس، سريع ترين انسان روي زمين در حال حاضر يوسين بولت افسانه اي از ايالات متحده است که قادر به دويدن با سرعت کمتر از ۴۵ کيلومتر در ساعت است در حالي که يوزپلنگ با دارا بودن رکورد ۱۱۴ و نيم کيلومتر در ساعت، به هيچ عنوان يوسين بولت را رقيب خود نمي داند.


۴-  سريعترين شناگر

شرايط همنوعان ما در دنياي آب نيز چندان تعريفي نداشته و در شرايطي که رکورد انساني شناي سرعت در اختيار مايکل فيليپس آمريکايي با کمي بيشتر از ۷ کيلومتر در ساعت است، بادبان ماهي مي تواند با سرعت ۴۰ کيلومتر در ساعت شنا کند.
۵-  عميق ترين غواصي

رکورد انساني غواصي در اعماق دريا را يک فرد مصري به نام احمد گبر در اختيار دارد که توانسته است تا عمق ۳۳۲ متري دريا فرو رود! در اين حوزه اما رکورد جانوري در اختيار نهنگ غازمنقار  با ۲ هزار و ۹۹۹ متر است. احتمالا اگر اين نهنگ ها کمي تلاش کنند به رکورد ۳ هزار متري نيز دست پيدا خواهند کرد.

۶- وزنه برداري

رکورد جهاني اين رشته نوستالژي که تا چندي پيش رکورد جهاني آن در اختيار ورزشکار ايراني حسين رضازاده بود، در حال حاضر به لاشا تالاخادزه از گرجستان تعلق دارد که توانست وزنه ۴۸۵ کيلوگرمي را مهار کند. در دنياي جانوران اما فيل آفريقايي به سادگي قادر به بلند کردن اشيا يک تني بوده و بعيد است انسان در المپيک قادر به شکاندن اين رکورد باشد.

۷-  دو ماراتن

دوندگان دوي ماراتن بايد مسافتي برابر با  ۴۲ کيلومتر و ۱۹۵ متر را پشت سر بگذارند که در حال حاضر اين رکورد در اختيار اليود کيپچوگه از کشور کنيا است که توانسته است اين مسافت را در ۲ ساعت و ۱ دقيقه و ۳۹ ثانيه طي کند در حالي که جناب شترمرغ بدون زحمت مي تواند همين مسافت را در ۴۵ دقيقه بدود.

۸-  سريعترين ضربه مشت

بررسي تمامي اين آمارها نشان مي دهد که بهتر است ما به عنوان انسان، از قدرت مغزمان استفاده کرده و چندان به فکر رقابت فيزيکي با حيوانات نباشيم. بدون شک اگر انسان قرار بود در دنياي حيوانات با ساير جانوران دعوا کرده و مشت بزند، محکوم به شکست بود زيرا رکورد انساني اين رشته در اختيار کيت ليدل ، رياضيدان، ورزشکار و نويسنده امريکايي است که مشت هاي وي داراي سرعت ۲۰ متر بر ثانيه هستند در حالي که ميگوي مانتيس با سرعت ۲۳ متر بر ثانيه به سمت دشمنانش مشت مي اندازد. به گزارش سيناپرس، خوشبختانه در اين حوزه چندان از جانوران عقب نبوده و اگر آقاي ليدل کمي بيشتر همت کند، شايد بتوانيم رکورد ميگوها را بشکنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره